کد خبر : 95369
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402- 33: 14

استاندار گیلان: 

اقتصاد دریاپایه در گیلان تقویت شود / کاهش ۱۶ نفری تعداد غرق شدگان در سواحل استان

اقتصاد دریاپایه در گیلان تقویت شود / کاهش ۱۶ نفری تعداد غرق شدگان در سواحل استان

استاندار گیلان با اشاره به کاهش ۱۶ نفری تعداد غرق شدگان در سواحل استان بر لزوم تقویت اقتصاد «دریاپایه» در گیلان تاکید کرد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز شنبه در نشست ساماندهی سواحل گیلان در رشت اظهار کرد: ارتقا بهره وری در طرح‌های سالم سازی دریا در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریاپایه در گیلان تقویت شود، افزود: پیش بینی خدمات متنوع و متعدد در طرح‌های سالم سازی دریا مستلزم برنامه ریزی همراه با داشتن وحدت رویه است و این مهم می‌تواند زمینه‌ی درآمدزایی طرح‌های سالم سازی را در بستر جذب بخش خصوصی فراهم کند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه حفاظت از جان مردم در طرح‌های سالم سازی سواحل اهمیت ویژه ای دارد، گفت: حفظ و صیانت از جان و سلامت مردم تنها یکی از ابعاد فعالیت‌های چندوجهی طرح‌های سالم سازی دریا است.

 

عباسی با بیان اینکه حفظ جان مردم و کاهش غرق شدگی در سواحل معیار نخست ارزیابی عملکرد طرح‌های سالم سازی به شمار می‌رود، اضافه کرد: در کنار ارتقا ایمنی باید زمینه‌ی پاسخگویی به مطالبات عمومی را در ابعاد فرهنگی، تفریحی و اجتماعی و اقتصاد بازار نیز مهیا کرد تا رضایتمندی عمومی همراه با حفظ معیارهای فرهنگی ارتقا یابد.

 

وی از کاهش ۱۶ نفری تعداد غریق افراد سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال در گیلان خبر داد و افزود: این دستاورد مهم نتیجه‌ی تلاش و نقش آفرینی مجموع دست اندرکاران در طرح‌های سالم سازی دریا است که باید تا پایان اجرای این طرح استمرار داشته باشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه از آغاز فعالیت طرح‌های سالم سازی دریا در استان تاکنون تنها ۴ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این رقم برای مدت مشابه پارسال ۲۰ نفر بوده است.

 

عباسی از برگزاری انواع مسابقات در حوزه‌ی ورزش‌های ساحلی، همراه با برپایی جشنواره‌های فرهنگی – هنری در راستای ارتقا خدمات طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان خبر داد و بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی مختص ارایه‌ی انواع محصولات تولیدی گیلان بویژه در حوزه‌ی صنایع دستی در داخل طرح‌های سالم سازی دریا از الزامات برنامه ریزی در این حوزه است.

 

وی ادامه داد: مجموع خدمات فرهنگی، اجتماعی و داد و ستد با محوریت تولیدات بومی باید برای عموم مراجعه کنندگان به طرح‌های سالم سازی دریا قابل حصول باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار