کد خبر : 48430
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398- 14: 12

انتقاد عضو کمیسیون عمران مجلس از احتکار مصالح ساختمانی / کاهش آمار معاملات و خرید و فروش ملک

انتقاد عضو کمیسیون عمران مجلس از احتکار مصالح ساختمانی / کاهش آمار معاملات و خرید و فروش ملک

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سازگان مسکن در کشور با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه‌اند گفت: افزایش نرخ مصالح ساختمانی به ویژه در سال ۹۸ قیمت مسکن را افزایش داده است.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند، افزایش قیمت انواع مصالح ساختمانی در کشور و تأثیر تورم افسارگسیخته این بخش بر روی قیمت مسکن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر مشکلاتی که سازندگان مسکن با آن درگیرند افزایش نرخ مصالح ساختمانی به ویژه در سال ۹۸ قیمت مسکن را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی سازندگان و فعالان حوزه ساخت و ساز برای تولید مسکن با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه هستند عنوان کرد: طبق آمارهای موجود در دو سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، آمار معاملات و خرید و فروش ملک به میزان قابل توجهی دچار نوسان شده و کاهش پیدا کرده است.

وی علت اصلی کاهش آمار معاملات و خرید و فروش ملک را پائین آمدن قدرت مالی خریداران دانست و تصریح کرد: تعطیلی بخش ساخت و ساز، گران‌ شدن شدید قیمت مسکن ‌و عدم توانایی اقشار متوسط و ضعیف جامعه جهت تهیه سرپناه از جمله تبعات خطرناک ادامه روند فعلی احتکار مصالح ساختمانی و نوسانات نرخ ارز در کشور است.

خسته‌بند ایراد و طرح انتقادات سطحی نسبت به اجرای طرح‌های موفقی نظیر مسکن مهر برای خانه‌دار کردن قشرهای محروم و کم‌درآمد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ طرح مسکن مهر از جمله پروژه‌های ارزشمندی بود که با اجرای آن‌ در کشور مشکل مسکن قشر عظیمی از مردم حل شد بنابراین نباید در مورد آن بی‌انصافی به خرج داد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس وجود برخی مشکلات و ضعف‌های کوچک در مرحله اجرا و واگذاری پروژه‌های مسکن مهر را مورد تأیید قرار داد و بیان داشت:‌ دولت باید در جهت رفع مشکلات مردم هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن نقص‌های موجود و تکمیل طرح‌های باقیمانده مسکن مهر در سطح کشور اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از وجود تعداد بسیار زیاد خانه‌های خالی و فروش نرفته در اکثر شهرهای کشور به ویژه در کلانشهرها سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ اغلب این خانه‌ها و واحدهای مسکونی ساخته شده به علت زیربنای زیاد،‌ واقع شدن در محله‌های گران‌قیمت و قیمت بسیار گزافشان بدون مشتری باقی مانده‌اند.

خسته‌بند ساخت خانه‌هایی با زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متری ویژه قشرهای متوسط روبه‌پایین را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: کارگر و کارمندی که حقوق و دستمزد دریافتی ماهانه آن از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه تجاوز نمی‌کند به هیچ عنوان نمی‌تواند نسبت به بازپرداخت اقساط بالای طرح‌هایی نظیر مسکن ملی اقدام کند.

وی از وجود تعداد بسیار زیادی طرح و پروژه عمرانی نیمه‌کاره در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: برای خروج از این وضعیت در درجه نخست تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا باید در دستور کار دولت قرار گیرد که البته برای موفقیت در این بخش به مشارکت بخش‌خصوصی و همکاری دستگاه‌ها نیازمندیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار