کد خبر : 68207
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400- 19: 17

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

لزوم خروج بازار مسکن از سفته‌بازی/ خانه باید به کالایی مصرفی تبدیل شود

لزوم خروج بازار مسکن از سفته‌بازی/ خانه باید به کالایی مصرفی تبدیل شود

دنیامالی لزوم خروج بازار مسکن از بورس‌بازی و سفته‌بازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خانه و سرپناه باید به کالایی مصرفی تبدیل شود.

به گزارش گیلانستان، «احمد دنیامالی»، اظهار داشت: اقدام وزارت راه و شهرسازی در جهت ایجاد و راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان کشور و الزام مالکان به ثبت خانه‌های خود در این سامانه اقدامی مثبت و رو به جلو است که مطمئنا آثار و تبعات خوبی را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم خروج بازار مسکن از بورس‌بازی و سفته‌بازی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه خانه و سرپناه باید به کالایی مصرفی تبدیل شود عنوان کرد: مجلس برای رفع مشکلات حوزه مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

دنیامالی به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه مسکن وجود دارد به ویژه به موضوع گرانی اجاره بها مسکن هم اشاره کرد و یادآور شد: در این موارد مؤلفه‌های زیادی دخیل هستند از جمله آنکه به علت عدم وجود تعادل میان عرضه و تقاضا امکان خرید مسکن برای بسیاری از طبقات جامعه وجود ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر به خاطر افزایش چشمگیر قیمت خانه، قشر زیادی از مردم به ویژه زوج‌های جوان امکان تهیه مسکن را ندارند و با چالش‌های عدیده مواجه‌اند اضافه کرد: به علت کاهش قدرت خرید مردم حجم تقاضا در بازار مسکن از خرید خانه به سمت اجاره سوق پیدا می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در پاسخ به این پرسش که هم‌اینک وضعیت مسکن در کشورمان چگونه است ابراز داشت: در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش و نوسان شدید در قیمت مسکن بوده‌ایم اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر قیمت مسکن در مقایسه با ماه‌های گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان خروج مسکن از کالایی سرمایه‌ای را نیز یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم برای ایجاد ثبات در بازار مسکن دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس طرح‌های جهش تولید و تامین مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی با اولویت قشرهای فاقد مسکن، افراد کم‌درآمد و زوج‌های جوان ساخته شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار