کد خبر : 104316
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402- 53: 19

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

بارش شدید برف و کولاک در ارتفاعات گیلان

بارش شدید برف و کولاک در ارتفاعات گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با توجه به بارش برف، توصیه می‌شود از تردد غیرضروری به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر گیلان و همچنین محورهای مواصلاتی با استان‌های مجاور اجتناب شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کیاشهر با هفت درجه سانتیگراد و دیلمان با منفی هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

 

وی افزود: بر اساس هشدار سطح نارنجی، طی امروز و فردا با تقویت فعالیت سامانه بارشی و سرد در استان با تشدید بارش ها مواجه خواهیم شد.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارش باران شدید و وزش باد شدید و خیلی شدید و رعد و برق و تگرگ از جمله پدیده های مورد انتظار است، تصریح کرد: در ارتفاعات و دامنه ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی می شود.

 

دادرس از ثبت بارش ۸۰.۱ و ۶۳.۵ میلیمتری به ترتیب در ایستگاه های امامزاده اسحاق و آستانه اشرفیه طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و عنوان کرد: به سبب افت محسوس دما علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها، در پاره ای نواحی جلگه ای به تدریج شرایط برای بارش مخلوط برف و باران در مناطق جلگه ای و به تدریج بارش برف و بارندگی در نواحی ساحلی و جلگه ای تا اواخر هفته فراهم است.

 

وی از احتمال آبگرفتگی و اختلال در تردد و بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب و روان آب و رانش و لغزش زمین و انسداد مسیرهای برفگیر و اختلال در حمل و نقل عمومی و شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه ها و ابنیه خبر داد و گفت: افراد از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی اجتناب کنند.

 

مدیرکل هواشناسی با اشاره به بارش ۲۰ سانتی در ایستگاه اسب وونی، گیلان اضافه کرد: با توجه به بارش برف، توصیه می شود از تردد غیرضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر گیلان و همچنین محورهای مواصلاتی با استان های مجاور اجتناب شود و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه باشد.

 

وی با بیان اینکه دریا طی این مدت مواج و طوفانی است و برای فعالیت های دریایی و صیادی نامناسب و مخاطره آمیز است، یادآور شد: از پنجشنبه با خروج تدریجی سامانه ناپایدار روند کاهش ابر و یخبندان در ساعات عصر و شب و افزایش دما طی روز مورد انتظار است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار