کد خبر : 20065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396- 41: 11

بازخوانی اتفاقی که ۲۴ آبان ۹۳ در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان افتاد/ شرط گذاری حاج آقا برای دیدار با انقلابیون!

بازخوانی اتفاقی که ۲۴ آبان ۹۳ در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان افتاد/ شرط گذاری حاج آقا برای دیدار با انقلابیون!

آیا امام جمعه رشت همانگونه که برای عدم حضور دو نفر از اعضای جلسه شرط گذاری کرد برای دیدار با برخی از کسانی که در فتنه ۸۸ در استان دستی بر آتش داشتند نیز شرط‌گذاری کرد؟!

به گزارش گیلانستان، در تاریخ و زندگی هر شخص یا حزب و گروهی و بلکه هر کشوری روزهایی است پر از حلاوت و شیرینی و روزهایی پر از مرارت و تلخی، این روزها به واسطه داشتن ویژگی‌ها و برجستگی‌هایی هیچ‌گاه از حافظه‌ها پاک نخواهد شد و هر از چند گاهی با مرور آن، می‌توان درس‌ها و عبرت‌های تازه‌ای برای آیندۀ زندگی خود آموخت.

یکی از روزهای پرخاطره و فراموش نشدنی ۲۴ آبان سال ۱۳۹۳ می‌باشد که در این روز جمعی از علاقمندان انقلاب اسلامی و شخصیت‌های سیاسی شناخته شده حَسب مشورت و رایزنی‌های لازم، تصمیم گرفتند دیداری را با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه رشت داشته باشند.

مقدمات این دیدار توسط محمد(بهروز) جلائی از جانبازان دفاع مقدس و اساتید دانشگاه فراهم شد.

در دیدار مقدماتی وی با امام جمعه رشت به نمایندگی از جمع، ضرورت ملاقات و بیان برخی از دغدغه‌ها ذکر شد و مورد موافقت واقع گردید.

پر واضح است برگزاری این نشست برای عدۀ اندکی که در طول عمر سیاسی خود به دنبال منافع شخصی یا حزبی بودند بسیار ناگوار بود و در تلاش بودند که در هر صورت بتوانند زمینۀ برهم زدن این ملاقات را فراهم نمایند. مقرر شد این دیدار صمیمی بعد از نماز مغرب و عشاء روز ۲۴ آبان در بیت نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه رشت واقع در خیابان حافظ با حضور افراد معینی برگزار گردد.

پس از اطلاع‌رسانی‌های لازم افراد زیر به ترتیب حروف الفبا رأس ساعت ۱۹ در بیت امام جمعه رشت حاضر شدند.

۱- مجتبی اشجری، ۲- سید کاظم میرحسینی اشکوری، ۳- علی محمد جلوه، ۴- محمد(بهروز) جلائی، ۵- محمد حسن‌خواه، ۶- محمد حقی، ۷- عیسی خیری، ۸- محمدحسن سمیعی، ۹- نظر علی علیزاده، ۱۰- احمد قنبریان، ۱۱- هوشنگ متقیان، ۱۲- محمدرضا (صادق ) مقدادی، ۱۳- سعید مهدوی، ۱۴- مظفر نامدار، ۱۵- هاجر تحریری نیک‌صفت.

ناگفته نماند آقایان سیدعلی آقازاده و حسن کربلائی  دو تن دیگر از اعضای این جلسه به دلایلی از حضور در این نشست استنکاف نموده و سایر افراد در محل ملاقات حاضر شدند.


از شگفتی‌های این دیدار حضور ناخوانده آقایان محمدرضا رئوفی و نادر عبدالله‌پور بود که در این نشست بدون هیچ‌گونه دعوتی از سوی اعضای جلسه، حاضر شدند.
همچنین حضور دکتر محمدحسین قربانی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه و برادرزاده نماینده ولی‌فقیه در استان حَسب مذاکره و تماس‌های انجام شده آقای محمد(بهروز) جلائی با وی بودکه می‌توان برای آن توجیهی منطقی پیدا کرد.

حَسَب اطلاعات بدست آمده طراحی و هدایت عدم برگزاری و برهم زدن این نشست توسط دو نفر که یکی این روزها در گوشه زندان و دیگری در استانی دیگر و در نهادی مقدس مشغول به کار می‌باشد.

پس از حضور به موقع افراد دعوت شده در ساعت ۱۹ و معطل شدن قریب به یک ساعت که خارج از عرف و ادبیات رایج برگزاری جلسات می‌باشد دکتر محمدحسین قربانی حامل پیامی از سوی امام جمعه رشت با حضور در جمع اعضای جلسه، برگزاری این نشست را منوط به خروج آقایان مجتبی اشجری و احمد قنبریان ذکر کرد که سبب دلخوری و ناراحتی همه افراد حاضر در جلسه شد.

این پیام شفاهی که شگفتی شخصیت‌های حاضر در محل دیدار را با خود به همراه داشت موجب صرفنظر کردن کلیه افراد از این دیدار و خارج شدن از بیت امام جمعه رشت شد. همگی بر این امر متفق بودند که شرط گذاری و خارج شدن دو تن از افراد حاضر، شرط انصاف و برادری نیست، بنابراین ضروری است که همگی بیت نماینده ولی‌فقیه را ترک نمایند.

آنچه در این وجیزه مورد نظر است، این که مغبون در این نشست چه کسی یا چه کسانی بودند؟ میهمانان مدعو یا میزبان؟!

آیا جز این است که نمایندگان ولی‌فقیه ممثّل ولی‌فقیه در استان‌ها می‌باشند؟ آیا تسویه حساب‌های شخصی در ادبیات دینی و انقلابی ما جایگاهی دارد؟ آیا بستن درب بیت نماینده ولی‌فقیه به روی فعالان سیاسی که از شخصیت‌های شناخته شده این استان می‌باشند قابل توجیه است؟

آیا امام جمعه رشت همانگونه که برای عدم حضور دو نفر از اعضای جلسه شرط گذاری کرد برای دیدار با برخی از کسانی که در فتنه ۸۸ در استان دستی بر آتش داشتند نیز شرط‌گذاری کرد؟!

آیا برخورد نماینده ولی‌فقیه در استان برخوردی پدرانه بود؟ و دهها سؤال دیگر که بهتر است در وقتی دیگر به آن پرداخته شود.

پیشنهاد می‌شود خاطره به یادماندنی ۲۴ آبان همانند سایر خاطرات فراموش شده در چاپ‌های مجدد کتاب «مروری بر گذر عمر» تألیف زین‌العابدین قربانی افزوده شود تا این رویداد بیاد ماندنی همانند سایر رویدادهای دیگر به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/ منبع: احرار گیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کردمحله پنجشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

گیلانستان همانطور که عضو شورای جوانان انقلابی رشت هستی انقلابی عمل کن نه یک بام و دو هوا!!!بامراجعه به آرشیو خودت میبینی که درمورد امام جمعه رشت یک روز موضع حمایتی داری (مثل جریان انتخاب شهرداربومی)یه روز میگی آدمیه که دنبال تسویه حساب شخصیه!!!مارایاد آقای ملون میندازی.

علی پنجشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

سلام احسن بر شما . با مواضع انقلابی خوبت . از خوبی ها باید دفاع کرد و هز عملکرد بد هم انتقاد . این به معنای یک بام و دو هوا نیست . به این دوست منتقد بگید اثبات شی نفی ما عدا نمی کند
علی از صومعه سرا

ناشناس جمعه , ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

سلام.صمن تایید مطالب فوق، عرض میکنم که اتفاقا این جمع رفته بودند تا در انتخابات خبرگان روی وحدت جریان اصولگرا صحبت کنند و تقریبا همه مایا بودند که ایشان در لیست چهار نفره خبرگان گیلان باشند. کربلایی

رفتن به نوار ابزار