کد خبر : 102661
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402- 20: 0

آیت الله فلاحتی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان:

برای بعضی افراد، شکم مهم‌تر از دین و فرهنگ مردم است/ مصوبات جلسات عفاف و حجاب عملیاتی شود

برای بعضی افراد، شکم مهم‌تر از دین و فرهنگ مردم است/ مصوبات جلسات عفاف و حجاب عملیاتی شود

.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی در پنجمین گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در سال ۱۴۰۲ در شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت صدق در گفتار، وعده، عهد و عمل از منظر قرآن کریم اظهار داشت: صدیق کسی است که به این ۴ مولفه عمل کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تبلیغ دین خدا فقط منحصر به پیامبر(ص) نیست بلکه همه موظف هستیم دین خدا را تبلیغ کنیم تصریح کرد: عمده‌ترین وظیفه یک عالم تبلیغ دین خداست البته بعد از خودسازی و رعایت ۴ مولفه مذکور.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کار کردن در راه رضای خدا از بزرگترین درس‌های امام(ره) بود افزود: ائمه اطهار فرمودند کسی که خود را وقف راه خدا کند، خدا به دانش او فزونی خواهد بخشید و علمش فراوان می‌شود.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: به‌دنبال اموری که باعث ویرانی دنیا و آخرت‌مان‌ می‌شود نباشیم؛ امام معصوم می‌فرماید دنیا به‌مانند ثروت عظیمی است که انسان در خواب می‌بیند و به‌یکباره بلند می‌شود و می‌بیند خبری از آن ثروت نیست.

 

وی با تاکید بر ضرورت تبیین بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هر جلسه سخنرانی رهبر معظم انقلاب می‌تواند سرمنشأ یک رساله شود و باورم این است که این سید بزرگوار آنچه که می‌گوید در واقع به ایشان الهام شده است و توصیه‌ام این است که در اولین نگاه به جمال رهبری و شرکت در جلسه سخنرانی ایشان، خواسته‌های درونی و معنوی‌تان را بخواهید چون دعا آنجا مستجاب است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان باید بداند خدا از او چه می‌خواهد افزود: نباید از خودمان غافل شویم و در عین حال هیچ چیز جز رضای خدا نخواهیم چراکه خدا کافی‌ست و همه امور را تمشیت می‌کند.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امثال بایدن نتانیاهو و حامیان آن‌ها شمرهای تاریخ بشر و انسان‌های بازنده روزگارند تصریح کرد: جنایات بایدن و رژیم غاصب صهیونیستی که طی ۳ ماه بیش از ۲۲ هزار نفر را در غزه به خاک و خون کشیدند، در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

امام جمعه رشت به امور مربوط به مساجد اشاره و بیان کرد: گروه‌هایی از جمله امام جماعت، هیئت امنا، اهالی مسجد و پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد و اوقاف و … از متولیان مساجد بودند اما با توجه به تاکیدات اخیر رهبری، مطالبه ساماندهی مساجد در دستور کار قرار گرفت؛ براین اساس مساجد باید تحت زعامت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها باشد.

 

وی مساجد را جزو پایگاه‌های انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه تدبیر درباره امور مربوط مساجد از مسائل ضروری و وظیفه ماست عنوان کرد: هر شهری باید یک ستاد امور مساجد با یک دبیر داشته باشد و دبیر نیز ترجیحاً روحانی باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مسئله عفاف و حجاب تصریح کرد: تاکنون ۵ جلسه با محوریت عفاف و حجاب با حضور مسئولان تشکیل شد و در جلسه اخیر نیز مصوبات خوبی داشتیم که انتظار داریم عملیاتی شود البته موضوعی که با آن مواجه هستیم کار پیچیده‌ای است چون دشمن از سال‌ها پیش و بعد از فتنه ۸۸، طرح‌های لازم را در این حوزه به‌کار گرفته و از سوی دیگر تدابیر و تمهیدات لازم را برای سیاه‌نمایی و آسیب زدن به جامعه اتخاذ کرده است و امروز هم در حال رصد اقدامات و حرف‌های‌ ما هستند تا برای آن نیز تدبیری بیندیشند اما ما هم خسته نمی‌شویم و جلوی دشمن را خواهیم گرفت و موفق خواهیم شد.

 

آیت‌الله فلاحتی گفت: در هفته‌های اخیر، بنده چند هشدار به گردانندگان و هدایت‌کنندگان کشف حجاب و… دادم که فوراً یک رسانه کشوری به نکات بنده اعتراض کرد که نشان می‌دهد برای بعضی افراد، شکم مهم‌تر از دین و فرهنگ مردم است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی‌ گفت: رسانه‌های معاندی که هر روز علیه جمهوری اسلامی قلم می‌زنند در واقع بی‌دین و بی‌خرد هستند.

 

وی با بیان اینکه تمرکز دشمن اکنون روی مجلس خبرگان سپس مجلس شورای اسلامی است و قصد دارند کسانی که دارای پرونده سفید هستند را به مجلس بفرستند و ستون انقلاب و رهبری را مورد هجمه قرار دهند افزود: دشمن در تلاش است تا افرادی را وارد میدان کند که نسبت به مشکلات نظام فکری ندارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه هیچ کشوری به‌مانند جمهوری اسلامی ایران، آزادی ندارد و جمهوری اسلامی روز به روز در حال قدرتمندتر شدن است اذعان کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه مولفه‌ای‌ست که پای آن خون‌ پاک شهدا ریخته شده است و امروز تا حرف از این ۳ مولفه می‌زنیم، برخی معترض می‌شوند و می‌گویند اقتصاد و برنج و… مهم‌ است در حالی‌که ما هم اهمیتِ اقتصاد را انکار نمی‌کنیم اما مهم‌تر از آن، انقلاب اسلامی، دین و فرهنگ است؛ هزاران شهید پای این انقلاب خون داد‌ه‌اند و تا زمانی‌که فرهنگ اصلاح نشود اقتصاد اصلاح نخواهد شد.

 

آیت‌الله فلاحتی در پایان با تاکید بر ضرورت دوری از هر گونه التهاب‌آفرینی در جامعه گفت: انقلاب اسلامی آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بوده است و به آسانی به دست نیامده است؛ حتی اگر سرمان برود انقلاب باید حفظ شود.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

p.masiha چهارشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

هر وقت به بچه هات غذات ندادی مردم هم به شکم اهمیت نمیدن

رفتن به نوار ابزار