کد خبر : 76667
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400- 01: 10

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در استان گیلان ۳۱ درصد افزایش یافت

برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در استان گیلان ۳۱ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه در حوزه برخورد با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش اقدامات را داشته‌ایم گفت: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر نیز شاهد افزایش ۳۱ درصدی هستیم.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ علی احمدپور درباره اقدامات پلیس در راستای مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۳ هزار مصرف‌کننده و نگه‌دارنده مواد مخدر در این استان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان براساس برنامه‌ تدوین شده در ابتدای امسال، اقدام به اجرای طرح‌هایی در ۱۰۵ منطقه آلوده به تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه بیشترین مناطق آلوده در مرکز استان متمرکز است گفت: طرح‌هایی که برای ارتقای امنیت و نظم اجتماعی به اجرا درآوردیم شامل طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده، برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

احمدپور با بیان اینکه طرح دیگری که امسال به شکل ابتکاری انجام شد برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در فضای مجازی بود افزود: به لحاظ تعداد طرح‌های اجرا شده در راستای مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر ۴۰ درصد افزایش اجرا را در سطح استان داشتیم.

وی از شناسایی و دستگیری سه هزار و ۹۵۰ خرده‌فروش مواد مخدر از ابتدای سال تا چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: اگر چه در پیک‌های کرونا روند جمع‌آوری معتادان به طور معمول با تأخیر روبرو می‌شود اما از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار مصرف‌کننده و نگه‌دارنده مواد مخدر در استان گیلان دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به ارجاع برخی از این معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد ابراز داشت: از این ۲۳ هزار معتاد ۸۰۰ نفر از معتادانی که قابلیت ارجاع به مراکز ترک اعتیاد اعم از مراکز ماده ۱۶ و ماده ۱۵ داشتند را تحویل این مراکز دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه برخورد با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش اقدامات را داشتیم اظهار داشت: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر شاهد افزایش ۳۱ درصدی برخوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان تصریح کرد: همچنین توقیف خودروهای به‌کارگیری شده در شبکه حمل مواد مخدر یکی از  اقدامات شاخص پلیس در راستای ضربه زدن به توان مالی حاملان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بود که در دستور کار ما قرار گرفت.

احمدپور درباره اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر د راستای کنترل مرزهای استان افزود: پلیس ۳ مبادی ورود و خروج استان گیلان شامل رودبار، رودسر و آستارا را به شکل مستمر پایش می‌کند و بیش از ۵۰ مرحله طرح کنترل محورهای اصلی از ابتدای سال تاکنون در استان گیلان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اشرافیت پلیس مبارزه با مواد مخدر بر مرزهای استان گفت: مرزهای استان توسط مرزبانی کنترل می‌شود همچنین وظایف پلیس گمرک نیز که امسال در مرزهای گیلان راه‌اندازی شد در راستای وظایف اصلی ناجا بوده و کنترل‌های لازم توسط این مجموعه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار