کد خبر : 50606
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399- 56: 16

سرپرست پلیس راه گیلان:

برخورد جدی پلیس گیلان با وسایل نقلیه پلاک مخدوش/ اعمال قانون ۸۹۶ خودروی متخلف

برخورد جدی پلیس گیلان با وسایل نقلیه پلاک مخدوش/ اعمال قانون ۸۹۶ خودروی متخلف

سرپرست پلیس راه استان از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد و گفت: در این طرح ۸۹۶ دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف اعمال قانون و توقیف شدند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: رسالت پلیس راه برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی است و یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده پلیس برای نیل به این هدف، اعمال قانون رانندگان متخلف است.

این مقام انتظامی افزود: هدف از اعمال قانون صرفا صدور قبض جریمه نیست بلکه تخصیص نمره منفی، ضبط گواهینامه، توقیف در پارکینگ و سایر امتیازات منفی که بر اساس اجازه قانون در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند، همگی از مصادیق اعمال قانون محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است، یادآور شد: متاسفانه برخی از متخلفان و مجرمان به منظور اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن پلاک می‌کنند.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا پلیس راه استان در معابر برون شهری به مدت سه روز اقدام به اجرای طرح برخورد با تخلف پلاک ناخوانا و پلاک مخدوش کرد که در این طرح ۸۸۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف اعمال قانون و ۱۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار