کد خبر : 68435
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400- 13: 17

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف گیلان:

برخورد قهری برای حفظ حدود جامعه اسلامی امری اجتناب ناپذیر است

برخورد قهری برای حفظ حدود جامعه اسلامی امری اجتناب ناپذیر است

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف گیلان با اشاره به تأثیر برخورد قهری در مبارزه با بدحجابی، گفت: برای رعایت حدود اسلامی در جامعه ناگزیر به استفاده از این نوع برخورد هستیم.

به گزارش گیلانستان، عبدالکریم علیزاده شامگاه جمعه در برنامه در مسیر توسعه با اشاره به نقش پوشش در توسعه کشور، بیان کرد: عفاف و حجاب در حاکمیت اسلامی ساز و کار مشخصی دارد و از آنجایی که در شرع نیز یک ارزش محسوب می‌شود باید به آن توجه شود.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اضافه کرد: برای آنکه پوشش به عنوان یک الگوی رفتاری به مردم ارائه شود نیازمند مبانی تئوریک هستیم تا بتواند برای جامعه مصونیت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید مردم را با کارکردهای حجاب آشنا کنیم، عنوان کرد: کسی که به شرع و قوانین اسلامی پایبند باشد، استانداردهای جامعه اسلامی را نیز رعایت خواهد کرد.

علیزاده با تاکید بر اینکه برای ترویج حجاب در جامعه باید به کار فرهنگی و فعالیت‌های اقناعی روی آورد، تصریح کرد: ابتدا حاکمیت باید درباره حجاب یکدست شود تا مردم نیز آن را بپذیرند.

وی با بیان اینکه برخورد قهری با توجه به شرایط می‌تواند در زمینه مبارزه با بدحجابی مؤثر باشد، اظهار کرد: برای رعایت حدود اسلامی در جامعه ناگزیر به استفاده از برخورد قهری هستیم.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه باید نسبت به امر پوشش در روند جامعه سازی فهم درستی اتخاذ شود، افزود: جامعه پوشش را امری شخصی می‌داند و از این جهت وقتی برای آن استاندارد تعریف می‌کنیم، نمی‌پذیرد و این تفکر باید اصلاح شود.

علیزاده با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به جهت ظرفیت قانونی خود زمینه‌ای برای ترویج حجاب فراهم کند، گفت: کلیت حاکمیت باید در همه اجزای خود نسبت به این امر ساماندهی شود تا رفتار مشخصی از طرف حاکمیت داشته باشیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار