کد خبر : 88540
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401- 42: 21

برپایی نمایشگاه فروش کالای عیدانه در گیلان

برپایی نمایشگاه فروش کالای عیدانه در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از برپایی نمایشگاه فروش کالای عیدانه در گیلان خبر داد و گفت: ۶۴ گروه نظارتی برای نظارت و بازرسی در بازار گیلان تشکیل شده است.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نزدیک بودن عید باستانی نوروز و ماه رمضان، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد بازار و اصناف بویژه در ایام حساس نظیر نوروز و ماه رمضان در اولویت سازمان‌های نظارتی قرار می‌گیرد.

 

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار نوروز و رمضان، افزود: واحدهای نظارتی با تشدید نظارت‌ها، اجازه گران فروشی‌ها و کم فروشی‌ها در بازار را به افراد نمی‌دهند.

 

رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل ۶۴ گروه نظارتی برای نظارت و بازرسی در بازار این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ گروه نظارتی در شهر رشت و ۲۴ گروه نظارتی بر ۱۶ شهرستان دیگر گیلان بر بازار شب عید نظارت می‌کنند.

 

پورحیدری با تاکید بر اینکه از هرگونه تخلف به ویژه گران فروشی و کم فروشی در بازار برخورد می‌شود، گفت: بازار نوروز و رمضان گیلان در سیطره نظارتی بازرسین قرار دارد و این بازرسین به صورت شبانه روزی بر عملکرد بازاریان نظارت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در تعرفه قالیشویی، خشکشویی و پنچرگیری صورت نمی‌گیرد، افزود: برخی افراد سودجو با افزایش قیمت دلار، از فضای روانی ناشی از آن سو استفاده کرده و خدمات خود را هم گران کرده‌اند که با آنها برخورد قاطع می‌شود.

 

سازمان صمت گیلان برپایی گشت‌های نظارتی مشترک در این استان خبر داد و اضافه کرد: گشت‌های مشترک با حضور سازمان‌های نظارتی به صورت ویژه و شبانه روزی برقرار است و با افراد سودجو و گران فروش برخورد ضربتی و قاطع می‌شود.

 

پورحیدری با اشاره به اینکه اقلام پر مصرف بازار عید گیلان تأمین می‌شود، گفت: برای تنظیم بازار شب عید در گیلان، بیش‌از ۲ هزار تن کالای اساسی از ۱۹ اسفند در فروشگاه‌های بزرگ رشت و شهرستان‌ها با هماهنگی اصناف و فرمانداری‌ها توزیع می‌شود.

 

وی با تاکید بر تأمین کالاهای پرمصرف بازار شب عید در گیلان، افزود: تاکنون ۱۰۰ تن سیب، ۳۰۰ تن پرتقال، ۳۳۰ تن شکر با قیمت ۲۱ هزار تومان در بسته‌های یک کیلویی، ۱ هزار و ۱۸۳ تن برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار استان در شب عید ذخیره شده است.

 

رئیس سازمان صمت گیلان از ذخیره مقدار کافی مواد خوراکی پروتئینی و گوشت در این استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان، ۳۴۷ تن گوشت منجمد گوساله با قیمت گوشت گردن ۱۵۰ هزار تومان، راسته ۱۶۵ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و ران به قیمت ۱۵۵ هزار تومان تاکنون در سردخانه‌های گیلان ذخیره شده است.

 

پورحیدری از برپایی نمایشگاه فروش کالای عیدانه در گیلان خبر داد و بیان کرد: برای تسهیل در خرید کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی و رفاه حال شهروندان، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا هم در آستانه شب عید در استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار