کد خبر : 97696
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402- 42: 19

استاندار گیلان عنوان کرد؛

برگزاری اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی در مصلای رشت

برگزاری اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی در مصلای رشت

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع) در استان گفت: مردم گیلان از گذشته سابقه درخشانی در ولایتمداری داشته است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر بیستمین اجلاسیه پیر غلامان حسینی (ع) ضمن تبریک آغاز هفته وحدت اظهار کرد: سال گذشته در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی (ع)، پرچم امام حسین (ع) را تحویل گرفتیم و با مکاتباتی تلاش شد تا بیستمین اجلاس در استان برگزار شود که این مهم تحقق پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این اجلاسیه روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه و پس از نماز مغرب و عشا در منطقه زیباکنار برگزار می‌شود، افزود: روز چهارشنبه اجلاس بانوان با حضور حدود ۱۵۰ نفر در بقعه حضرت فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت و در ادامه آن عصر همان روز شب شعری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از پیر غلامان حسینی با هماهنگی به شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه یادواره شهدای مداح با حضور مداحان و پیر غلامان از استان‌های مختلف و مداحان هشت کشور جهان در گلزار شهدای رشت برپا می‌شود، ادامه داد: گردهمایی پیر غلامان حسینی این شهر و مراسم اختتامیه نیز در در مصلای امام خمینی (ره) از برنامه‌های روز پایانی این اجلاسیه بشمار می‌رود.

 

عباسی به برنامه ریزی های صورت گرفته و پوشش کامل این اجلاسیه توسط صدا و سیما اشاره کرد و افزود: امیدواریم که این اجلاس در سطح کیفی بسیار بالایی به میزبانی استان برگزار شود.

 

استاندار گیلان بیان کرد: گیلان از گذشته در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه‌ای درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار (ع) و معنویت بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار