کد خبر : 67650
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400- 39: 17

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری افزون بر ۱۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

برگزاری افزون بر ۱۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آمریکای جنایتکار با نفوذ در مجامع جهانی، زورگویی به دیگر دولت‌ها و انحصار رسانه‌ای می‌کوشد بر جنایات متعدد خود در تاریخ معاصر سرپوش گذاشته و افکار جهانی را به‌سمت کشورهای آزادی‌خواه و استکبارستیز منحرف کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز(۱ تیر) در دومین نشست استانی بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، استکبارستیزی ملت ایران را عامل تداوم دشمنی عمیق آمریکای جنایتکار با ایران اسلامی دانست و گفت: کشورهایی که خود ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان و حتی داخل کشورهای خود هستند ادعای دفاع از حقوق بشر را در دنیا دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: حقوق بشر دستاویزی برای سلطه استکبار جهانی و دخالت در امور داخلی کشورهای جهان برای تامین منافع نامشروع آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل شده است.

وی با بیان اینکه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مغتنمی برای افشای جنایات استکبار جهانی و تبیین و ترویج حقوق بشر ضدآمریکایی است تصریح کرد:  تمسک استکبار جهانی به حقوق بشر برای تخریب، تحقیر و تحریم کشورهای اسلامی نشانه عجز و ناتوانی آنان در برابر احکام مترقی دین مبین اسلام است.

اشجری اظهارداشت: آمریکای جنایتکار با نفوذ در مجامع جهانی، زورگویی به دیگر دولت‌ها و انحصار رسانه‌ای می‌کوشد بر جنایات متعدد خود در تاریخ معاصر سرپوش گذاشته و افکار جهانی را به‌سمت کشورهای آزادی‌خواه و استکبارستیز منحرف کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و به‌خواست مردم مبارز و مسلمان ایران پاسخ محکمی به اقدامات گستاخانه و ضدبشری آمریکا در دوران حکومت رژیم ستم‌شاهی پهلوی بود، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به امید اول جهان اسلام و کشورهای ستم‌دیده و آزادی‌خواه دنیا برای مبارزه با استبداد، استعمار و استثمار استکبار جهانی مبدل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه ترور و به‌شهادت رساندن ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه از سوی گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا مهمترین نشانه دشمنی عمیق استکبار جهانی با ملت شریف ایران است، گفت: سیاهه جنایات صد ساله آمریکا در جهان زیر پوشش دفاع از حقوق بشر پنهان‌شدنی نیست زیرا با روشنگری و افشاگری امامین انقلاب اسلامی، دشمنی استکبار جهانی با آزادی‌ و حقوق بشر، بر همه جهانیان آشکار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مرکز و همه شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از یکصد ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان گیلان تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که دو مراسم استانی در روزهای چهارم و یازدهم تیرماه قبل از نماز جمعه شهر رشت با سخنرانی دو چهره برجسته برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همایش‌های بسیاری در سطح استان به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی، چهار شهید گیلانی هفتم تیر و شهدای ترور استان برگزار خواهد شد.

اشجری از برگزاری مراسم متعدد، برنامه‎‌های تبیینی و فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه و مساجد استان با موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد و گفت: تولید محتوا و آثار هنری و ادبی مثل فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی، پوستر، عکس‌نوشته، شعر و داستان به منظور انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بسیاری به‌منظور تبیین شخصیت شهید دانشمند آیت‌الله بهشتی، چهار شهید گیلانی حادثۀ هفتم تیر و معرفی ۱۰۴ شهید ترور استان از سوی صدا و سیمای مرکز گیلان آماده پخش شده است، گفت: فضاآرایی شهری متناسب با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در دستور کار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار