کد خبر : 103268
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402- 05: 19

فرماندار رشت خبر داد؛

برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد رشت/ اعتکاف فرصتی برای خودسازی است

برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد رشت/ اعتکاف فرصتی برای خودسازی است

فرماندار رشت از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: اعتکاف فرصتی برای بررسی و بازنگری وضعیت روحی و معنوی خود انسان است.

به گزارش گیلانستان، کیا عاشوری بعد از ظهر شنبه در دیدار معتکفان شهرستان رشت اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای بررسی و بازنگری وضعیت روحی و معنوی خود انسان و خودسازی است.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اسلام دین اجتماع بوده لذا دعاهای جمعی زودتر استجابت می‌شود، افزود: موضوع اعتکاف امری معنوی و روحانی است که تنها در دین مبین اسلام وجود ندارد، بلکه در دیگر ادیان الهی نیز این سنت حسنه جاری و برقرار است.

 

عاشوری اضافه کرد: ایام ماه رجب و ثمرات حضور جوانان خداجوی در مراسم معنوی اعتکاف، فضای جامعه اسلامی را سرشار از عطر دل انگیز معنویت کرده و مسؤولان را به خدمت رسانی و مردم را به حمایت بیشتر از نظام مقدس جمهوری اسلامی ترغیب خواهد کرد.

 

برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد رشت

 

وی نیاز انسان به عبادت را مسأله‌ای فطری دانست و ادامه داد: انسان به طور فطری در پی دستیابی به معنویت و پرورش روح خود است و خلوت کردن در خانه خداوند، گام بسیار مهمی در راه رسیدن به کمال معنوی است.

 

فرماندار رشت تصریح کرد: در حقیقت مدت زمان اعتکاف، فرصتی است کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی که انسان را از حاکمیت غریزه‌ها، عادت‌ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد می‌سازد و به جبران کاستی‌ها وادار می‌کند.

 

عاشوری با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهرستان برگزار شده است، گفت: در این آئین ۳۴۷۸ نفر معتکف حضور داشته که از این تعداد ۲۰۷۱ نفر بانوان و ۱۴۰۷ نفر آقایان شرکت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار