کد خبر : 39834
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398- 42: 19

بنگاه‌دار گیلانی به پویش صاحب خانه خوب پیوست/انفاق به سبک حافظ

بنگاه‌دار گیلانی به پویش صاحب خانه خوب پیوست/انفاق به سبک حافظ

بنگاه دار آستانه‌ای با توجه به گرانی‌های موجود در جامعه و با توجه به افزایش بسیار عجیب اجاره‌بها در استان گیلان و کشور با نصب پلاکاردی در مغازه خود از قبول خانه‌هایی که اجاره دادن آن در توان مستأجران نیست خودداری کرد.

به گزارش گیلانستان از سال گذشته و با شروع سیر جدیدی از گرانی‌ها در کشور، قیمت خرید و اجاره ملک در کشور و شهرهای مختلف استان گیلان به شکل بسیار عجیبی گران شده و برای اجاره‌نشینان مشکلاتی را فراهم کرده است.

قیمت‌های بسیار زیاد ملک در شهرهای مختلف استان گیلان باعث ایجاد نگرانی در بین مستأجران شده است، به‌طوری‌که بسیاری از افراد توان اجاره‌نشینی نداشته و به‌اجبار مجبور به حاشیه‌نشینی شده‌اند.

با یک گشت و گزار ساده، بین بنگاه‌داران استان گیلان به این نتیجه می‌رسیم که هزینه اجاره یک ملک ساده در استان گیلان و در شهرهای بزرگ آن نیاز به ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت دارد ضمناً علاوه بر این باید ماهی ۵۰۰ الی یک‌میلیون تومان اجاره خانه پرداخت کنند که با توجه به درآمد خانواده‌های متوسط در کشور، صورت‌های زیادی باید با سیلی سرخ نگاه داشته شود.

پس از این اتفاقات تلخ و با بروز نارضایتی از سوی مردم عزیز کشورمان، امسال پویشی تحت عنوان«صاحب خانه خوب» در رسانه‌ها مطرح شد که دل نگرانی مستأجران را به گوش مردم و بنگاه‌داران رساند، این طرح از صاحب خانه‌ها می‌خواهد تا قیمت منازل استیجاری را معقول و منطقی افزایش دهند، پیرو این پویش زیبا و مردمی بسیاری از صاحب خانه‌های خوب حتی افزایش قیمتی نداشتند و با مستأجران یک صدا شدند.

مهدی آتش پرور صاحب بنگاه حافظ در شهرستان مذهبی آستانه‌اشرفیه نیز به این طرح پیوست و سر درب مغازه خود با زدن پلاکاردی از صاحبان خوب خانه خواست تا قیمت‌های غیر معقول و غیرمنطقی برای مستأجران ارائه نکنند.

او برای اخذ سود معنوی به‌جای سود دنیوی در این بازار ملتهب با انجام یک کار خیر و ارزشمند، یعنی با نصب نوشته‌ای در مغازه خود از قبول خانه با اجاره‌ای که پرداخت آن در توان مردم نیست خودداری کرد، اقدامی ارزشمندی که اگر بتوان آن را در سراسر کشور اجرایی کرد شاید باعث کاهش قیمت اجاره‌بها در کشور و استان شده و از طرفی جوانمردی و یاری گری مسلمان ایرانی را در جامعه نمود بخشد.

گذشتن از منفعت شخصی با نیت تقرب الهی سعادت اخروی را به همراه دارد

صاحب بنگاه حافظ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به دلایل اقدام ارزشمند خود در قبال عدم قبول اجاره دادن خانه‌ها با قیمت بسیار زیاد اظهار کرد: بسیاری از مردم توان پرداخت اجاره‌بهای خانه‌های موجود در آستانه‌اشرفیه را نداشته و باید برای این امر فکری کرد و من از یک ماه قبل به فکر انجام این کار بوده تا به سهم خود بتوانم کمکی به مستأجران کرده باشم.

مهدی آتش پرور با تأکید بر اینکه تمام کارهای انسان باید برای رضایت پروردگار انجام شود، گفت: انسان نباید تنها در فکر منافع خود بوده و خدا را فراموش کند بر این اساس برای رضای خدا و رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی لازم است انسان از سود مادی خود گذشته و به هم نوعان خود که در شرایط سخت زندگی هستند کمک کند.

مردم توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در جامعه امکان اجاره دادن خانه‌ها بسیار سخت و دشوار است، افزود: در این ماه‌های اخیر خاه‌های استیجاری کم شده چرا که به دلیل افزایش قیمت اجاره‌بها و تنگدستی مستأجران، صاحبان خانه تصمیم گرفتند که خانه اجاره ندهند، چرا که نمی‌توانستند به همان میزان اجاره دریافت کنند.

صاحب بنگاه حافظ با اشاره به وضعیت اجاره خانه در ماه‌های اخیر بیان کرد: در سال‌های گذشته اگر ماهی ۱۵ معامله داشتیم اکنون به ماهی سه الی دو معامله رسیده است و دلیلش گرانی خانه و افزایش اجاره‌بها است، مستأجران ترجیح می‌دهند که در شرایط موجود خانه خود را تغییر نداده و در ملک خود باقی بمانند.

آتش پرور یکی از دلایل افزایش اجاره‌بها در گیلان را تراکم بالای جمعیت در این استان دانست و بیان کرد: گیلان بعد از تهران بیشترین تراکم جمعیت را دارد و گرانی خانه در گیلان از گذشته وجود داشته و دلیلش افزایش ویلاسازی، افزایش جمعیت و زیاد بودن تقاضا است.

وی با درخواست از مسؤولان برای حل مشکل افزایش قیمت خانه در کشور تصریح کرد: مسؤولان نقش بسیار مهمی در کاهش قیمت اجاره‌بهای خانه‌ها داشته و می‌توانند با انجام کارهایی مانند ساخت خانه در زمین‌های ارزان‌قیمت در مناطق مختلف شهری و فراهم آوردن امکانات آب، برق و گاز به حل این مشکل کمک کنند زیرا اگر رقابت در بین انبوه‌سازان خانه افزایش پیدا کند قیمت‌ها قطعاً کاهش پیدا می‌کند.

بالا بودن اجاره‌بها آرامش زندگی را از بسیاری از مردم می‌گیرد

یکی از مشتریان این بنگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه شایسته است بنگاه‌داران به مشتریانی که در وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند کمک کنند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها، وضعیت مسکن در کشور و استان گیلان نامطلوب است و ضروری است بنگاه‌داران و مسؤولان به این امر رسیدگی کنند.

محمد طلوعی با اشاره به نقش بنگاه‌داران در کاهش قیمت اجاره خانه گفت: بنده برای اجاره خانه به بعضی از بنگاه‌ها مراجعه کردم که قیمت خانه زیاد و از توان بنده خارج بود اما اگر بنگاه‌داران از سود خود گذشته و از قبول اجاره دادن منزل با قیمت بسیار زیاد جلوگیری کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی اقدام آقای آتش پرور در عدم قبول خانه با قیمت بالا را بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: اگر تمام بنگاه‌داران به این امر توجه کرده و این روال را انجام دهند، قیمت اجاره‌بها در استان گیلان و کشور پایین آمده و مردم در آرامش بیشتری زندگی می‌کنند هرچند بعدازاین اقدام برخی دیگر از بنگاه‌داران نیز چنین کاری کرده که جای بسیار خوشش حالی دارد.

گذشتن از سود شخصی شکل دیگری از انفاق را در جامعه رقم می‌زند

به گزارش فارس، ایران اسلامی در فرازوفرودهای مختلف و اتفاقات گوناگونی که منجر به رنجش خاطر یا تحمل فشار بخش قابل‌توجهی از مردم می‌شده، شاهد بروز جوانمردی‌ها و اقدامات فداکارانه زیادی بوده که هرکدام به‌نوبه خود قابل‌تقدیر و ارزش است، ازاین‌رو؛ با توجه به وضعیت اقتصادی اغلب مردم در این زمان، دیدن چنین اقدامات انسان دوستانه‌ای، نوری از امید را در دل‌ها روشن می‌کند و آینده را برای رویش انسان‌های آزاده و جوانمردی که با گذشتن از سود و کسب درآمد بیشتر برای رضای خدا و شاد کردن دل مردم شکل دیگری از انفاق را رقم می‌زنند، روشن‌تر از همیشه می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار