کد خبر : 91448
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402- 06: 0

بی‌حجابی در مراکز سلامت‌محورگیلان ممنوع!

بی‌حجابی در مراکز سلامت‌محورگیلان ممنوع!

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای فرهنگی دانشگاه بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در تمامی ارکان نظام سلامت اعم از خصوصی و دولتی تأکید و خواستار در پیش گرفتن اقدامات فرهنگی و در صورت عدم رعایت، برخورد جدی با هنجارشکنان با واجب قطعی حجاب و عفاف شدند.

به گزارش گیلانستان، محمدتقی آشوبی عصر امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در همه ارکان نظام سلامت استان اظهار کرد: الزامات، حدود قانونی و شرعی در مقوله عفاف و حجاب در همه محیط‌های اداری، آموزشی، بهداشتی و درمانی کاملاً مشخص است و باید تماماً رعایت شود.

 

وی بر لزوم تقدم کار فرهنگی و اقناع‌سازی کارگزاران و ذینفعان در مقوله عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: در مسئله حجاب باید اولویت با کار فرهنگی و ارشادی باشد و در صورت‌عدم رعایت این واجب قطعی نیز باید با مسئولان و مدیران بخش‌ها بدون تعارف و اغماض برخورد جدی کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به دستاوردهای علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و افزود: تقدیر و تجلیل از این افتخارآفرینان ازجمله نفرات برتر بیست و هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاه باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

 

آشوبی همچنین با اشاره به تقدیم ده‌ها شهید خدمت از گیلان در دفاع از سلامت مردم تصریح کرد: باید یادمان شهدای مدافع سلامت گیلان در یکی از عرصه‌های سلامت‌محور استان ازجمله شهر رشت احداث و در معرض همه مردم و خادمان آن‌ها در نظام سلامت قرار بگیرد.

 

وی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را گنجینه‌ای از تاریخ، تمدن، فرهنگ و نخبگان علمی دانست و بیان کرد: لازم است احداث موزه نظام سلامت گیلان به‌منظور نشان دادن دستاوردها و ارزش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دستور کار قرار گیرد و تاریخ علمی، مدیریتی، فرهنگی، افتخارات و تلاش‌های ماندگار در آن ثبت، ضبط و به همگان نشان داده شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به مقوله مهم عفاف و حجاب اظهار کرد: در مباحث عفاف و حجاب موازین و مقررات قانونی مشخص است و باید مر قانون و عرف رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی با بیان اینکه در برخی از عرصه‌های بهداشتی و درمانی بعضاً هنجارشکنی‌هایی در حوزه حجاب دیده می‌شود، افزود: برخی انتقادات مردمی مبنی برعدم رعایت موازین شرعی و قانونی پیرامون عفاف و حجاب وجود دارد که باید نوع و نحوه برخورد با آن‌ها مشخص شود.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به موضوع رعایت عفاف و حجاب و الزامات قانونی آن در نظام سلامت استان مواردی را تبیین کرد.

 

فردین مهرابیان همچنین گزارشی در خصوص بودجه برآورد شده فرهنگی، فوق‌برنامه و قرآنی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دانشکده‌های رشت و تابعه و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری اردوهای داخل استانی ویژه دانشجویان ارائه کرد.

 

دیگر اعضای شورای فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود جهت بهبود و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، رفاهی، ورزشی و فوق‌العاده دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار