کد خبر : 95041
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402- 58: 19

مدیرکل بهزیستی گیلان:

بیش از ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند

بیش از ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش گیلانستان، سید مهدی خدمت بین دانا امروز پنجشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گیلان هم اینک تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ زن سرپرست خانواری در استان در نوبت دریافت مستمری نیست، افزود: ۷۰ هزار پرونده در بهزیستی گیلان تاکنون ثبت شده است.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه ۵۴ هزار پرونده مربوط به توانخواهان بهزیستی است، ادامه داد: بخشی از این افراد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در گیلان واگذار شده است.

 

وی با اشاره به تحت پوشش بودن ۸۰۱ بیمار دارای بیماری مزمن اعصاب و روان در استان اضافه کرد: این تعداد بیمار در ۶ مرکز اعصاب و روان نگهداری می‌شوند.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه هفته آینده یک مرکز بیماری مزمن اعصاب و روان در لنگرود برای بانوان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: گیلان دارای ۲ مرکز ویژه بانوان و چهار مرکز برای مردان است.

 

وی به بهره‌برداری ۱۱۸ پروژه در هفته بهزیستی امسال در بخش‌های مختلف اعم از اشتغالزایی، مسکن و مراکز اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۴ واحد مسکونی به مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نزدیک سه هزار نفر از مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: در ساخت مسکن مددجویان قرارداد سه جانبه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی منعقد شده ضمن اینکه بنیاد علوی هم پای کار آمده است.

 

خدمت بین دانا به شناسایی ۱۱۳ کودک کار در استان گیلان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد این تعداد از کودکان کار شناسایی شده در استان، غیربومی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به موضوع مهم مناسب سازی در راستای قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: شهرداری‌های گیلان در موضوع مناسب سازی فضای شهری به بهزیستی کمک کنند و می‌طلبد همه در این راستا پای کار باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار