کد خبر : 106458
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403- 40: 12

بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال وام ازدواج در گیلان پرداخت شد

بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال وام ازدواج در گیلان پرداخت شد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از ۴۵ هزار میلیارد و ۹۳۹ میلیارد ریال پارسال به واجدین شرایط در استان وام ازدواج پرداخت شد.

به گزارش گیلانستان، فیروز عزت دوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس پارسال۲۶ هزار و ۷۶۳ واجد شرایط در استان گیلان در صف دریافت وام ازدواج بودند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ مورد موفق به اخذ دریافت وام ازدواج شدند.

 

وی ادامه داد: با توجه به این آمار ۸۵.۲۸ درصد از زوجین واجدین شرایط گیلانی از وام ازدواج استفاده کرده و سه هزار و ۹۳۹ نفر نیز در صف دریافت وام هستند که پرداخت وام به این تعداد نیز روزانه انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: فقط اسفند ماه قبل در مجموع ۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال به یک هزار و ۳۱۷ واجد شرایط در استان، وام ازدواج پرداخت شد که امید است با تعامل بانکهای عامل روند اعطای وام شتاب بیشتری گیرد تا همه افراد بتوانند در اسرع وقت از این امکان بهره مند شوند.

 

عزت‌دوست خاطرنشان کرد: به طور حتم پرداخت این وام به دلیل اینکه می‌تواند تامین کننده بخشی از هزینه‌های زوجین برای شروع زندگی مشترک باشد و بسیاری از دغدغه های خانواده و جوانان را مرتفع می کند، باید مورد اهتمام بانک های استان قرار گیرد تا به موقع به درخواست کنندگان پرداخت شود.

 

وی عنوان کرد: این وام می‌تواند یک پشتیبانی مالی برای جوانان باشد که زندگی خود را با حداقل‌ها شروع کنند.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به برپایی جشن‌های وصال و ازدواج آسان طی سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: هدف ما این است که امسال در هفته ازدواج و خانواده جشن‌های وصال را با شکوهتر در همه شهرهای گیلان برگزار کنیم که این جشن‌ها با هماهنگی همه دستگاه‌های حاضر در ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان انجام خواهد شد.

 

وی گفت: در اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و بهنگام همه دستگاه‌ها باید اهتمام و همکاری لازم را با اداره ورزش و جوانان داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: در این راستا انتظار است همه دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان اماکن و سالن‌های مازاد خود را برای برپایی رایگان جشن ازدواج دراختیار جوانان قرار دهند که تاکنون ۵۳ مکان برای این امر اختصاص یافته است.

 

عزت دوست اظهار کرد: هر زوجی که تمایل به استفاده از این مکان ها در برپایی مراسم جشن ازدواج خود داشته باشد ، باید به فرمانداری‌های مربوط به شهر خود مراجعه کرده و به طور رایگان از این اماکن استفاده کند و در مرکز گیلان نیز علاوه بر فرمانداری، زوجین می‌توانند برای بهره بردن از این اماکن به امور جوانان ادره ورزش و جوانان گیلان نیز مراجعه کنند.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و امور جوانان گیلان به مشاوره رایگان مراکز تخصصی تحکیم خانواده در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک ۲۰ مرکز تخصصی تحکیم خانواده دارای مجوز در گیلان فعالیت دارند که این مراکز به صورت رایگان به خانواده‌ها مشاوره می‌دهند.

 

عزت دوست با بیان اینکه هفت مرکز دیگر در حال دریافت این مجوز در گیلان هستند، خاطرنشان کرد: هر خانواده‌ای که تمایل دارد تا از مشاوره این مراکز بهره ببرد، به معاونت امور جوانان اداره ورزش گیلان مراجعه کند تا هزینه این مشاوره‌ها از سوی اداره ورزش پرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار