کد خبر : 50224
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399- 46: 17

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران:

بیمه شدگان سلامت در ۶۱۴ بیمارستان دولتی خدمت دریافت می کنند

بیمه شدگان سلامت در ۶۱۴ بیمارستان دولتی خدمت دریافت می کنند

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ۶۱۴ بیمارستان دولتی بیمه شدگان سلامت، نیاز به ارائه دفترچه ندارند و از طریق کد ملی خدمت دریافت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان شاهرخ رامزی امروز در دیدار با استاندار گیلان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در گیلان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش و یک هزار و ۷۱۱ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

وی به هزینه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان گیلانی بیمه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه بیمه سلامت ارائه خدمات واقعی به افراد محروم است که در این راستا شمار خدمت به روستاییان از هفت به ۱۲ خدمت افزایش یافت.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در ۶۱۴ بیمارستان دولتی بیمه شدگان سلامت، نیاز به ارائه دفترچه ندارند و از طریق کد ملی خدمت دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم در گیلان با حمایت‌های همه جانبه برای مراکز سرپایی و بیمارستان‌های غیردولتی نیز ارائه دفترچه، حذف و با تبادل الکترونیکی اسناد و نسخه، شاهد شفاف سازی و صرفه جویی در هزینه‌ها باشیم.

بیمه سلامت در جریان بیماری کرونا گام عملی برای خدمت به مردم برداشت

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در پوشش بیمه‌ای موفق عمل کرده، افزود: پوشش همگانی بیمه، یکی از درخواست‌های مهمی است که مردم در تمامی کشورها دارند و بسیاری نیز هنوز نتوانسته‌اند آن را محقق کنند.

وی پوشش ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور و ارائه خدمت رایگان به ۳۴ میلیون نفر از این شمار را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام بزرگی در این حوزه انجام داد که در آرامش روحی و روانی یک بیمار، اثربخش است ضمن آنکه بانک اطلاعاتی قابل اتکایی نیز به دست آمد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مردم از امور بیمه‌ای به ویژه در حوزه سلامت و در مواقعی همچون شیوع بیماری کرونا برای ساماندهی و مدیریت بهینه شرایط توسط کادر درمان موثر است.

وی ارائه خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت را موجب رضایتمندی مردم خواند و اظهار کرد: این امر در کنار نظارت بر استفاده از امکانات توسط بیمه شدگان؛ بهره‌روی بیشتر، کاهش مراجعه حضوری و تأمین سلامت مردم را به دنبال دارد.

استاندار گیلان افزود: بیمه سلامت در جریان بیماری کرونا با اطلاع‌رسانی به‌موقع مبنی بر تمدید دفترچه‌ها و عدم نیاز به مراجعه حضوری، گام عملی برای خدمت به مردم برداشت که استمرار این خدمات از جمله نسخه الکترونیکی می‌تواند کمک شایان توجهی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار