کد خبر : 100070
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402- 47: 23

فرماندار لنگرود خبر داد؛

تایید صلاحیت ۲۷ داوطلب انتخابات مجلس در هیات اجرایی شهرستان لنگرود 

تایید صلاحیت ۲۷ داوطلب انتخابات مجلس در هیات اجرایی شهرستان لنگرود 

.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود با اشاره به اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در این شهرستان اظهار کرد: ۲۷نفر تایید ۲نفر عدم تائید و ۱۱ نفر عدم احراز صلاحیت درهیات های اجرایی انتخابات مجلس شدند.

 

وی گفت: با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لنگرود سایر مراحل قانونی تعیین شعب و عوامل اجرایی برنامه ریزی میگردد.

 

جلالی گفت: براساس استعلام از مراجع ۵گانه و بررسی در محل به استناد ماده ۶۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آیین نامه مربوطه، تلاش شد مر قانون عمل شود و هر گونه سفارش له یا علیه داوطلبین ملاک تصمیم قانونی قرار نگیرد.

 

وی همچنین بیان داشت: فرمانداری لنگرود ۱۹و۲۰ آبان نتایج را مکتوب به داوطلبان ابلاغ میکند و سپس دو روز مهلت وجود دارد برای مشاهده و ابلاغ دلایل عدم تایید و عدم احراز صلاحیت داوطلبان درخواست خود را مکتوب ارائه کنند و سپس بصورت غیر حضوری عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده در صورت تمایل می توانند مراتب اعتراض و مستندات دال بر احراز صلاحیت خود را در سامانه الکترونیکی به هیات نظارت استان ارسال نمایند.

 

وی گفت: در ماده ۶۰ قانون و تبصره آن آمده است که رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس باید مستند به قانون و براساس مدارک و اسناد معتبر باشد و لذا این تبصره به دقت مورد عمل قرار گرفته و رئیس هیات اجرایی مکلف است صرفا وفق قانون و آیین نامه مربوطه را دقیق اجرا نماید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار