کد خبر : 76178
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400- 58: 11

در اعتراض به بلاتکلیفی مدیریت شهری؛

تجمع معترضانه مردم شهر پیربازار مقابل استانداری گیلان+ تصاویر

تجمع معترضانه مردم شهر پیربازار مقابل استانداری گیلان+ تصاویر

.

به گزارش گیلانستان، مردم شهر تازه تاسیس شده پیربازار به جهت بلاتکلیفی این شهر و عدم مشخص شدن قطعی فعالیت کدام یک از گروه های شورای شهر پیربازار رشت که بعلت تخلفات انتخاباتی یک گروه آرای آنان ابطال گردید و پس از اعتراض آنان و صدور دستور موقت قضایی دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت بکار موقت آنان تا مشخص شدن رای نهایی و اصرار این اعضای شورا بر عزل فوری شهردار تازه منصوب این شهر، در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.
شهروندان پیربازاری با پلاکاردهایی در دست که پرچم ایران و عکس امام و رهبری نیز همراه آنان بود، از مسئولان استان خواستند تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشت ثبات و آرامش به شهر پیربازار و عدم آسیب به این شهر تازه تاسیس و شهروندان وارد عمل شده و تکلیف نهایی شورای این شهر را هرچه سریعتر مشخص نماید.
لازم به ذکر است که چندی پیش با دستور موقت دیوان عدالت اداری اعضای شورای کنونی که بدلیل تخلفات انتخاباتی هیات نظارت بر انتخابات آرای آنان را ابطال کرده بود و منتخبان علی البدل را رسماً بعنوان شورای شهر معرفی کرده بود را به دلیل اعتراض آنان به نظر هیات نظارت بر انتخابات با دستور موقت روی کار گمارده و اعضای علی البدل را کنار گذاشته شدند که پس از شروع بکار شورای کنونی، حواشی شهر پیربازار با برنامه استیضاح اولین شهردار این شهر تازه تاسیس که منصوب شورای مورد تایید هیات نظارت بر انتخابات بود کلید خورد.
با توجه به اینکه این شهر هنوز هیچگونه شناسه ای دریافت نکرده و حتی حساب بانکی هم ندارد، تاکنون شهردار این شهر که از جوانان معتمد بومی مردم پیربازار است بصورت شخصی هزینه های اداره شهر را پرداخت نموده است.
حال که شورای موقت شهر پیربازار پس از دستور موقت دیوان عدالت اداری تا مشخص شدن رای قطعی بکار گمارده شده اند، در اولین گام درصدد عزل شهردار منتخب شورای قبلی این شهر برآمده اند که این امر خشم و نگرانی مردم پیربازار را به همراه داشته است.
در طی هفته گذشته و پس از دوبار طرح سوال اعضای شورا از شهردار در ظرف مدت یک ماه از شروع فعالیت شورایی و تلاش برای عزل فوری وی، واکنش هایی از قبیل سخنرانی و اعلام موضع امام جماعت و نیروهای انقلابی این شهر و سپس حضور مردم و تجمع در محل شورای این شهر در زمان استیضاح شهردار از دیگر حواشی روزهای اخیر شهر پیربازار بوده است.
حال باید منتظر ماند و دید که دیوان عدالت اداری که یک دستور موقت پرحاشیه برای رشت صادر کرده است، چه زمانی تکلیف نهایی پرونده شورای شهر پیربازار را مشخص خواهد نمود که البته انتظار می رود با توجه به حساسیت های به وجود آمده و اعتراض شهروندان، این شعبه دیوان خارج از نوبت و به قید فوریت به این پرونده و جلوگیری از ضرر مردم اقدام نماید.
قابل ذکر است که تاخیر یک هفته ای و گذشتن زمان قانونی ارسال پرونده تخلفات انتخاباتی و ابطال آرای شورای شهر پیربازار از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا کشور به دیوان عدالت اداری، محل اختلاف حقوقی و پذیرفته شدن اعتراض شورای کنونی و بازگشت به کار موقت آنان تا مشخص شدن رای نهایی از سوی دیوان عدالت اداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار