کد خبر : 49904
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399- 36: 16

ترویج مفاهیم اربعین حسینی موجب تقویت روحیه معنوی در جوانان می‌شود

ترویج مفاهیم اربعین حسینی موجب تقویت روحیه معنوی در جوانان می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به لزوم ترویج مفاهیم اربعین حسینی گفت: با توجه به هجوم فرهنگ غربی و فرآورده‌های رسانه‌ای در جنگ نرم نیازمند ترویج بیشتر مفاهیم و آموزه‌های اربعین حسینی هستیم.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: اربعین حسینی همواره موجب اشاعه فرهنگ آزادگی و سیره پیامبراکرم(ص) می‌شود که الگوی دلدادگی به اهل بیت(ع) در آن جلوه‌گری می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با وجود کارهای تبلیغی بسیار در حوزه ترویج مفاهیم اربعین حسینی همچنان نیازمند تبیین و ترویج بیشتر مفاهیم اربعین خصوصاً برای نسل جوان هستیم خاطرنشان کرد: با توجه به هجوم فرهنگ غربی و فرآورده‌های رسانه‌ای در جنگ نرم نیازمند ترویج بیشتر مفاهیم و آموزه‌های اربعین حسینی هستیم.

زارع با اشاره به مفاهیم مختلف اربعین حسینی تصریح کرد: اربعین نشانگر حرکت‌های جهادی آحاد مردم از نسل‌های مختلف و همچنین تقویت وحدت و یادآور حادثه کربلا، حماسه حسینی و ایثارها و مبارزات حق علیه باطل است و با توجه به اهمیت آن، لازم است که در همین ابتدای سال ۹۹ برنامه‌های اربعین امسال را یادآوری و مرور کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و برگزاری رزمایشی تحت عنوان رزمایش مواسات گفت: باید بتوانیم با یک هماهنگی خوب، منسجم و با حمایت اصناف، سازمان‌ها و مواکب اربعین در سطح شهرستان‌ها به خوبی در این زمینه اقدام کنیم البته قرار نیست رزمایش مواسات را دولتی کنیم‌ اما باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به سیر نزولی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان نسبت به اسفندماه اظهار داشت: درحال حاضر شرایط استان گیلان به‌واسطه ممنوعیت تردد در محورها و سایر خدمات بهتر از قبل شده البته در بسیاری از استان‌های دیگر نیز شرایط بهتر شده است اما نباید غفلت کرد‌.

استاندار گیلان به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان نسبت به کمک مومنانه به آسیب‌دیدگان کرونا در قالب رزمایش مواسات خاطرنشان کرد: بسیاری از گروههای جهادی در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله که نیاز به امداد رسانی و اقدامات خیرخواهانه وجود داشت وارد عرصه شدند و در استان گیلان نیز شاهد چنین صحنه‌هایی بودیم.

زارع افزود: قطعاً مردم با مشارکت در این طرح و با کمک‌های خود بار دیگر این حس را در استان به منصه ظهور می‌رسانند لذا با هماهنگی، وحدت و انسجام خوب باید بتوانیم از جمله استان‌های نمونه در برگزاری رزمایش مواسات در سطح کشور باشیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمام سازمان‌ها در این طرح، تمام اقشار آسیب‌پذیر بتوانند کمک‌ دریافت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به خدمات این نهاد در اربعین سال ۹۸ اظهار داشت: ما اربعین گذشته در بخش امداد و نجات در داخل و خارج از کشور مشغول خدمت بودیم و با ارائه خدمات دارویی و پزشکی و سایر خدمات نیز در خدمت زائران اربعین بوده‌ایم و امسال نیز مانند سال‌های گذشته آماده خدمت‌رسانی هستیم.

مهدی ولی‌پور از آمادگی جمعیت هلال احمر گیلان برای راه‌اندازی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در قالب رزمایش مواسات سخن گفت و بیان کرد: در این ایام بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ بسته حمایتی و ۳ هزار بسته بهداشتی توسط داوطلبان هلال احمر میان نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

وی از توزیع ۱۶ هزار بسته بهداشتی مختص بیماران خاص در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این بسته‌ها تهیه شده و هم‌اکنون در حال رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی برای تلفیق بسته‌های بهداشتی مذکور با بسته‌های کمک معیشتی هستیم تا آنها را به دست نیازمندان برسانیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه، اقدامات انجام شده حوزه رسانه در اربعین سال ۹۸ را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی کامل‌تر و جامع‌تر، برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم و قرارگاه رسانه‌ای صدا و سیمای استان در آستارا هم در ایام اربعین فعال خواهد بود.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه اربعین افتخار دنیای اسلام و شیعیان و بزرگترین اجتماع در عالم است و صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از تمام‌ امکانات و تجهیزات خود برای انعکاس جاذبه‌های اربعین و نقش‌آفرینی مواکب استان بهره می‌برد خاطرنشان کرد: انعکاس زحمات موکب‌داران در کربلا یکی از کارهایی است که در اولویت قرار دادیم.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی در کربلا قطعاً برکات فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان می‌‌آورد اظهار داشت: ۵ موکب اربعین در سطح شهرستان رشت داریم و سال گذشته در حوزه تامین منابع و جمع‌‌آوری نذورات، تدارکات و وسیله نقلیه همکاری لازم را با این مواکب داشتیم.

میرشمس مومنی‌زاده با اشاره به تداوم استقرار ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران داخلی و خارجی امام حسین(ع) در ایام اربعین و در مسیر امامزاده هاشم(ع) رشت خاطرنشان کرد: سال گذشته برای پذیرایی از ۱۸ هزار زائر داخلی و خارجی در این ایستگاه صلواتی برنامه‌ریزی کردیم و امسال نیز ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار