کد خبر : 96038
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402- 02: 13

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین گیلان:

تعداد ثبت نام گیلانی‌ها در سامانه سماح به ۱۸ هزار نفر رسید

تعداد ثبت نام گیلانی‌ها در سامانه سماح به ۱۸ هزار نفر رسید

.

  1. به گزارش گیلانستان، مهدی نجفی، جانشین کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین گیلان صبح امروز در گفتگوی زنده با برنامه «صبح تازه» شبکه باران اظهار داشت: ثبت نام زائران اربعین از سوم مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شد و زوار می‌توانند با طی ۸ مرحله ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل کنند.

 

وی افزود: ثبت مشخصات فردی، مشخص کردن مرز زمینی یا هوایی و انتخاب تاریخ و مرز خروج و انتخاب تاریخ و مرز ورود به کشور و همچنین انتخاب سطح بیمه و نوع وسیله نقلیه از بخش‌های مختلف این ثبت نام است.

 

نجفی ادامه داد: خدمات بیمه‌ای در ۳ قالب ۳۵ هزار تومانی، ۴۵ هزار تومانی و ۵۵ هزار تومانی ارائه شده است و ما از زوار می‌خواهیم که خدمات بیمه‌ای ۵۵ هزار تومانی را انتخاب کنند که سطح پوشش این نوع بیمه نسبت به بیمه‌های قبل بسیار متفاوت است.

 

جانشین کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین با بیان اینکه زوار پس از ثبت نام در سامانه سماح باید کارت زائری و کد رهگیری دریافت کنند، اظهار کرد: سال گذشته ۴۴۷۶۰ زائر گیلانی به مراسم پیاده‌روی اربعین مشرف شدند.

 

وی افزود: از تعداد ثبت‌نام شدگان سال گذشته در سامانه سماح، ۴۰۷۰۹ نفر از مرز مهران، ۳۴۶ نفر از مرز خسروی، ۸۰۰ نفر از طریق فرودگاه سردار جنگل، ۱۰۰ نفر از مرز باشماق استان کردستان و ۳۷ نفر از مرز تمرچین آذربایجان غربی عازم مسیر نجف تا کربلا شدند.

 

نجفی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند و بیش از ۱۶ هزار نفر از این افراد هم ثبت نام خود را قطعی و مشمول دریافت خدمات بیمه‌ای شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه هوای کشور عراق هم اکنون بسیار گرم است، گفت: کمیته بهداشت و درمان و هلال احمر تاکید دارند زوار محترم که دارای بیماری زمینه‌ای، آسم شدید و بیماری واگیردار هستند در مراسم اربعین شرکت نکنند.

 

 

نجفی تاکید کرد: داشتن گذرنامه برای زوار الزامی است و افرادی که گذرنامه آنها از اعتبار ساقط شده است باید برای تمدید گذرنامه اقدام کنند.

 

جانشین کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین گیلان ادامه داد: ۳۲ موکب گیلانی در مسیر زوار اربعین خدمات ارائه می‌کنند و زائران توجه داشته باشند که مسافت مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است که در قالب ۱۴۵۲ عمود این مسیر نشانه گذاری شده است.

 

وی تصریح کرد: زائران سعی کنند از پیاده‌روی در هوای خیلی گرم پرهیز کنند و در این ساعت‌ها در موکب‌های عراقی و ایرانی به استراحت بپردازند.

 

وی با تاکید بر اینکه موکب‌های مسیر به صورت ۲۴ ساعته به زوار خدمات ارائه می‌کنند، گفت: زوار حتماً کلاه لبه‌دار، عینک آفتابگیر، مقداری پول نقد ایرانی و دینار عراقی، پماد مناسب پیاده‌روی برای پیشگیری از عرق سوز شدن، لباس آستین بلند و غیره همراه خود داشته باشند تا در معرض آسیب‌های ناشی از پیاده‌روی در هوای گرم قرار نگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار