کد خبر : 48820
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398- 33: 11

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

تهیه بسته‌های بهداشتی بیماران خاص در گیلان برای مقابله با کرونا؛ خدمات غیرحضوری فعال‌تر شد

تهیه بسته‌های بهداشتی بیماران خاص در گیلان برای مقابله با کرونا؛ خدمات غیرحضوری فعال‌تر شد

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از فعال شدن خدمات غیرحضوری این نهاد برای کاهش مراجعات حضوری مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با کرونا بسته‌های بهداشتی بیماران خاص و صعب‌العلاج تهیه و توزیع می‌شود.

به گزارش گیلانستان عباس اهرابی، با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا و حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: گسترش خدمات غیرحضوری از دیگر اقداماتی است که در روزهای اخیر عملیاتی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد خبر داد و عنوان کرد: لزوم رعایت بهداشت فردی و امکان ثبت درخواست‌های مددجویان از طریق سامانه حمایتی از جمله برنامه‌های تحقق یافته این نهاد محسوب می‌شود.

اهرابی با تأکید بر اینکه بسته‌های بهداشتی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج از طریق سامانه حمایتی کمیته امداد بین آنان تقسیم می‌شود تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بسته‌های بهداشتی در اختیار ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران خاص قرار داده می‌شود که البته روند اجرای این طرح آغاز شده است.

وی همکاری کمیته امداد گیلان با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای قطع چرخه ویروس در سطح ادارات تابعه این نهاد را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر و به جهت کاهش مراجعات ۲۶ خدمت مجزا و متنوع از طریق سایت الکترونیکی e.emdad.ir به مددجویان کمیته امداد گیلان ارائه می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت با ورود به سامانه ذکر شده می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در موضوعات مختلف اقدام کنند گفت: برقراری تماس تلفنی با مددجویان، بررسی آخرین وضعیت سلامت آن‌ها و راهنمایی در مورد چگونگی بهره‌مندی از خدمات الکترونیک از دیگر اقدامات انجام شده روزهای اخیر محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اشتغال‌زایی، ساخت مسکن مددجویی و رسیدگی به‌مسائل فرهنگی خانوارهای تحت حمایت را از جمله برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی اعلام کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد گیلان بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی خانواده‌های تحت پوشش است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد گیلان تلاش در راستای کاهش مشکلات و کمبودهای خانوارهای تحت پوشش اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهد تصریح کرد: کمیته امداد ضمن برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی، استفاده از ظرفیت‌های مناطق روستایی و توسعه اشتغال متناسب با پتانسیل‌های استان گیلان را مدنظر قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارتقاء سطح زندگی مددجویان کمیته امداد و افزایش درآمدهای آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توانمندسازی مددجویان در گیلان اجرایی می‌شود و در جهت افزایش توان اقتصادی آنان مؤثر بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به وجود تنگناهای اقتصادی مشارکت مردم در امور خیریه و کمک به نیازمندان کاهش پیدا کرده است یا خیر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مشارکت مردم گیلان در امور خیریه نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه به نسبت سنوات گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

اهرابی مهم‌ترین روش‌های پرداخت غیرحضوری کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد گیلان را برشمرد و گفت: ارسال عدد یک به سرشماره ۸۸۷۷ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* از جمله روش‌هایی هستند که خیران و نیکوکاران استان می‌توانند از طریق آن‌ها جهت حمایت از خانواده‌های محروم یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار