کد خبر : 99374
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402- 09: 21

رئیس ستاد انتخابات رشت خبر داد:

ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت

ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت و مرکز استان گیلان خبر داد و گفت: ثبت‌نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره یازدهم که ۱۳۲ نفر بوده،۵۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش گیلانستان، کیا عاشوری در گفت‌وگو با ایسنا از ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت و مرکز استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۶ نفر آقا و ۲۹ نفر خانم هستند، تعداد ثبت‌نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره یازدهم که ۱۳۲ نفر بوده، با افزایش ثبت‌نام ۷۳ نفر، ۵۶ درصد رشد داشته است.

 

سرپرست فرمانداری رشت در خصوص مدارک تحصیلی داوطلبان افزود: ۱۳ نفر معادل ۶ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۶۴ نفر معادل ۸۰ درصد داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۲۶ نفر معادل ۱۳ درصد دارای تحصیلات دکتری و دو نفر معادل یک درصد هم دارای تحصیلات حوزوی هستند.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت با بیان اینکه ۵۳ نفر معادل ۲۶ درصد داوطلبین دارای سوابق ایثارگری هستند، گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام شدگان مربوط به بازه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال است که شامل ۳۹ نفر از جمعیت داوطلبین می‌شود، همچنین ۳۵ نفر از داوطلبان در بازه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال و ۲۷ نفر از داوطلبان هم در بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

 

عاشوری در تشریح ادامه روند فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با اتمام مهلت ثبت‌نام قطعی داوطلبان، کار بررسی صلاحیت آنها از امروز توسط مراجع پنج گانه شامل اطلاعات، اطلاعات سپاه، دادستانی، فراجا و ثبت احوال آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: مراجع پنج گانه ۱۰ روز فرصت دارند نتایج بررسی‌های خود را به هیات‌های اجرایی اعلام کنند و پس از آن هیات‌ اجرایی شهرستان متشکل از نخبگان و صاحب‌نظران بررسی این نتایج و نظر خود در خصوص رد یا تایید صلاحیت‌ها را تا ۱۹ آبان به داوطلبان اعلام می‌کنند.

 

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: با اتمام این مرحله کار تایید صلاحیت‌ها در هیات نظارت و شورای نگهبان آغاز می‌شود و در نهایت با فرصتی هم که برای شکایت داوطلبان وجود دارد، حدود نیمه دی ماه، اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان هم از ۱۴ آبان ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه در فرمانداری شهرستان رشت انجام می‌شود.

شهرستان‌های رشت و خمام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار