کد خبر : 41267
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398- 16: 18

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

ثبت نام ۷۲ شرکت تعاونی جهت تسهیلات اشتغال روستایی/ عملکرد منفی برخی تعاونی ها، مانع دستیابی به جایگاه ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی

ثبت نام  ۷۲ شرکت تعاونی جهت تسهیلات اشتغال روستایی/ عملکرد منفی برخی تعاونی ها، مانع دستیابی به جایگاه ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان از واگذاری ۱۲ هزار واحد مسکن مهر استان گیلان تا امروز خبر داد و تاکید نمود : با تلاش های صورت گرفته واحدهای باقیمانده تا دهه فجر سال جاری به اعضا تحویل داده خواهد شد .

به گزارش گیلانستان، روز شنبه مورخ ۹۸/۶/۹ مراسم بزرگداشت هفته تعاون سال ۱۳۹۸ در استان گیلان با نشست خبری علیزاده مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان آغاز گردید.

عباس علیزاده در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و شهیدان دولت رجایی و باهنر ، فرا رسیدن بهار تعاون را به رهبری معظم انقلاب ، خدمتگزاران دولت تدبیر و امید و همه تعاونگران استان تبریک گفت.

وی تعداد شرکتهای تعاونی تشکیل شده در سال گذشته را ۱۲۰ تعاونی با ۱۴۰۰ عضو و ۱۷۰۶ فرصت شغلی عنوان و تصریح نمود ۷۲ شرکت تعاونی جهت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۳۸ طرح مورد موافقت سیستم بانکی قرار گرفته و ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند.

مدیرکل تعداد تعاونی های دارای صادرات را ۱۷ شرکت تعاونی با ۳۲ میلیون دلار صادرات اعلام نمود که این رقم نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش داشته است. وی از تلاش بخش تعاون اداره کل در تجمیع ۳ هزار نفر از تولید کنندگان استان در قالب ۳۰ تعاونی تامین نیاز خبر داد و تعداد شرکتهای تعاونی فعال استان را در حال حاضر ۲۵۰۰ شرکت با ۳۲ هزار عضو و ۸۳۸ میلیارد تومان سرمایه بیان نمود.

علیزاده همچنین تعداد اتحادیه های تعاونی استان را ۱۷ اتحادیه با ۴۱۰ شرکت زیر مجموعه، تعداد تعاونی های دهیاری را ۴۳ تعاونی در ۴۳ بخش برای ۱۰۹۷ دهیاری و تعداد بازدیدهای نظارتی را ۱۰۰۰ مورد در سال گذشته اعلام و مهمترین برنامه بخش تعاون را در حال حاضر تشکیل و توسعه تعاونی های توسعه و عمران شهرستان عنوان نمود . مدیرکل تعاونی های توسعه و عمران شهرستان را واگذاری امور مردم به مردم در حوزه های پیمانکاری شهرستان ها بیان و آن را تحقق واقعی فرمایش رهبری در اقتصاد مقاومتی اعلام و از تشکیل ۵ تعاونی توسعه و عمران شهرستان در سال ۹۷ خبر داد که در حال طی مراحل ثبت می باشند . علیزاده تصریح نمود با واگذاری امور مردم به خودشان ، در نهایت سود کار نیز به خودشان برگشته و انشاالله در آینده نه چندان دور، کل جمعیت شهرستان ها تحت پوشش این تعاونی ها قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح دیگر نقاط قوت بخش تعاون استان به داشتن تعاونی های دانش بنیان پویا ، که در سطح کشور به عنوان تعاونی برتر شناخته شده اند ، توزیع سبد کالا در استان توسط ۱۰۰ تعاونی مصرف کارمندی و فرهنگیان ، انجام صددرصد صید استان توسط ۵۱ تعاونی پره با ۴۵۰۰ نفر عضو ، انجام ۷۰ درصد حمل و نقل درون و برون استانی توسط ۱۱۳ شرکت تعاونی و تولید ۴۰ درصد گوشت سفید استان توسط تعاونی ها اشاره و بزرگترین پرورش دهنده و صادرکننده ماهیان خاویاری ، مهمترین مراکز تشخیص طبی و مهمترین شرکت لجستیک دریایی را تعاونی اعلام و تصریح نمود :۹۰ درصد عملیات امداد و نجات دریایی حتی در جنوب کشور توسط این تعاونی صورت می گیرد.

علیزاده ضمن معرفی دو تعاونی استان در حوزه محصولات استراتژیک زیتون و چرخ و واگن راه آهن و معرفی آنها به عنوان تعاونی برتر استانی در هفته تعاون خبر داد.

وی از واگذاری ۱۲ هزار واحد مسکن مهر استان گیلان تا امروز خبر داد و تاکید نمود : با تلاش های صورت گرفته واحدهای باقیمانده تا دهه فجر سال جاری به اعضا تحویل داده خواهد شد . در بخش تعاونی های بانوان نیز علیزاده از وجود ۲۶۵ تعاونی در استان با ۲۳۱۷ عضو و اشتغال ۲۰۱۹ نفر خبر داد و تصریح نمود : ۱۸ درصد اعضای تعاونی های گیلان بانوان می باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان عدم علاقمندی مردم به کار گروهی ، عملکرد منفی برخی از تعاونی ها و کمبود مشوق ها در این بخش را از موانع توسعه بخش تعاون و دستیابی به جایگاه ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی عنوان و از اصحاب رسانه خواست در تشویق مردم و تصحیح ذهنیت آنان به بخش تعاون کمک نمایند.

مدیرکل در پایان تعداد طرحهای آماده افتتاح در این هفته را ۱۲ طرح با سرمایه ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و اشتغال زایی مستقیم ۱۲۰ نفر اعلام و اظهار داشت : از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان آورد بخش تعاونی و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی می باشد . طرحهای مذکور در حوزه پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری ، مرغ گوشتی ، اعتبار ، بومگردی ، پرورش فندق ، فرش و مسکن میباشد که در شهرهای رودسر ، آستانه اشرفیه ، رشت ، رودبار ، صومعه سرا و فومن افتتاح خواهد شد.

علیزاده در پایان از تجلیل ۲۵ تعاونی در روز چهارشنبه با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر تعاون خبر داد و این تعاونی ها را ۱۸ مورد برتر استانی ، ۳ تعاونی به جهت تداوم برتری در طی چندین سال ، ۳ تعاونی دارای محصول خاص و یک تعاونی سبز اعلام نمود . ضمن آنکه عصر امروز در مراسم ملی تجلیل از تعاونی های برتر با حضور معاون اول رییس جمهور از تعاونی دهیاری بخش مرکزی تالش تجلیل خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان از خبرنگاران به جهت یک سال همراهی با این اداره کل در پوشش اخبار بخش تعاون قدردانی و برای آنان آرزوی موفقیت نمود.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار