کد خبر : 96819
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402- 12: 22

شهردار ماکلوان:

حل مشکل پسماند ماکلوان با برنامه محوری برطرف شده است

حل مشکل پسماند ماکلوان با برنامه محوری برطرف شده است

شهردار ماکلوان گفت: حل مشکل پسماند ماکلوان با برنامه محوری و تصمیم سازی درست برطرف شده است.

به گزارش گیلانستان، حیدر ثریا محقق دوست بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۵ کیلومتر آسفالت با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ایام هفته دولت در این شهر به بهره برداری رسید که فاز نهایی بلوار ماکلوان نیز به امید خدا در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

محقق دوست با بیان اینکه الگوی شهرداری در مدیریت پسماند ماکلوان جامع و مشخص شده که طی یک ساله گذشته جمع شدن زباله ۵۰ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است، گفت: برای اینکه مبحث تفکیک زباله از مبدا در شهر بهتر به چشم بیاید نیازمند انجام برنامه‌هایی از جمله تبلیغات محیطی و دیگر اقدامات با هدف ترغیب شهروندان به همکاری هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه گشت‌زنی‌ها به منظور اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا آغاز شده است، افزود: حل مشکل پسماند ماکلوان با برنامه محوری و تصمیم سازی درست برطرف شده است.

 

شهردار ماکلوان بیان کرد: با توجه به اینکه این شهر فاقد کتابخانه عمومی است اما سال گذشته شهرداری سهم نیم درصد از درآمدها را حساب کتابخانه عمومی واریز کرده است.

 

وی بابیان اینکه نزدیک ترین کتابخانه به شهر ماکلوان در روستای زیده واقع شده است، افزود: معتقدیم که برای ارتقای سطح سرانه مطالعه و آگاهی مردم در سطح شهر باید کتابخانه‌ها احداث و یا تقویت شوند.

 

محقق دوست تصریح کرد: ۵.۵ هکتار از بام سبز ماکلوان در مالکیت راه و شهرسازی قرار دارد که در صورت مصوبات استانی و شهرستانی کاربری پارک و فضای سبز در اختیار ماقرار گیرد می‌توانیم از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرده و با اجرای پل شیشه‌ای و سورتمه در این منطقه رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را فراهم کنیم.

 

شهردار ماکلوان به یک دستگاه بیل بکهو به صورت رایگان از سوی سازمان شهرداری‌ها تجهیز شده است، افزود: امیدواریم با تأمین ماشین آلات جدید و بهینه سازی ماشین آلات سابق، بتوانیم بحران‌های احتمالی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

 

وی ادامه داد: همراهی و مساعدت مسئولان شهرستان در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار اهمیت دارد که جا دارد از مسئولان استانی و شهرستانی بابت پیگیری‌ها و حمایت‌هایشان قدردانی کنم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار