کد خبر : 41282
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398- 21: 11

استاندار گیلان:

دستگاه‌های اجرایی گیلان در پاسخگویی به مردم ۱۱ درصد رشد کردند

دستگاه‌های اجرایی گیلان در پاسخگویی به مردم ۱۱ درصد رشد کردند

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان در شاخص پاسخگویی به مردم در سال ۹۷، رشد ۱۱ درصدی داشتند که البته قابل قبول نیست زیرا باید با خلاقیت و برنامه‌ریزی مناسب کوشش شود تا این شاخص‌ها ارتقاء یابد.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع در جلسه جشنواره استانی شهید رجایی در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره تمامی شهدای دولت به ویژه شهیدان والامقام رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم و به ارواح طیبه آنان درود و صلوات می‌فرستم.

استاندار گیلان با اشاره شاخصه‌های جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره ما را به یاد ویژگی‌های برگزیده شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر می‌اندازد زیرا آنان بهترین الگو برای همه دولتمردان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همواره با اخلاص و فداکاری به مردم خدمت می‌کردند.

زارع مردم را ولی‌نعمتان مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: مردم همواره از مسئولان اجرایی خود انتظار رفتار قانونی، شفافیت و صداقت دارند که تمامی این انتظارات به حق است و در همین راستا دولت الکترونیک برای ارتقاء کیفیت خدمات و بهبود عملکرد برخی مسئولان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه دولت الکترونیک و سیستمی کردن فرآیندهای اداری از بروز بسیاری از مشکلات می‌کاهد تصریح کرد: مسئولان و مدیران اجرایی باید مساله پاسخگویی به ارباب رجوع در کوتاه‌ترین زمان را همواره مورد توجه قرار دهند که محقق کردن فرآیند دولت الکترونیک در امر مذکور الزامی است.

وی نقش امیدآفرینی مسئولان و مدیران اجرایی در وضعیت کنونی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: نقش امیدآفرینی مسئولان برای افزایش کیفیت خدمات، عملکرد و سرعت در پاسخگویی به مردم مؤثر است و اقدامات شایسته هم باید با تلاش مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دولت اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان، افتتاح هزار و ۲۶ پروژه در هفته دولت در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هزار میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی تأمین شد که از همین جا از تلاش و حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی قدردانی می‌کنم.

زارع با بیان اینکه مردم و بخش خصوصی با وجود هجمه‌های مختلف دشمنان خارجی به خوبی در روند بهبود اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کردند گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با حضور فعالانه خود در بین مردم، ارتباط سازنده با اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد و بهره‌مندی از توانایی جوانان و بانوان در بدنه دستگاه به خوبی بکوشند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی این استان در سال ۹۷ در در بُعد شفافیت، ۱۸ درصد رشد داشتند تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی ما در شاخص پاسخگویی هم رشد ۱۱ درصدی داشتند که البته قابل قبول نیست زیرا باید با خلاقیت و برنامه‌ریزی مناسب کوشش شود تا این شاخص‌ها ارتقاء یابد.

معاون نوسازی و اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این مراسم ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با توجه به آغاز ایام محرم امیدواریم که بتوانیم از اخلاق و منش امام حسین(ع‌) در نظام اسلامی و زندگی شخصی خود الگوبرداری کنیم.

علاالدین رفیع‌زاده ضمن تبریک به استاندار جدیر گیلان بابت منصب جدید خاطرنشان کرد: در جشنواره امروز برخی دستگاه‌های اجرایی این استان که در طول سال ۹۷ دارای عملکرد مناسب و بدون نقصی بودند تجلیل می‌شوند که البته این تجلیل بدان معنا نیست که مابقی دستگاه‌های عملکردشان نامطلوب بود.

وی با تأکید بر اینکه نظام اداری و سازمان‌ها باید به درستی عمل کنند در غیر این صورت حتی با تزریق بودجه هم نتایج خوبی از آنها مشاهده نمی‌شود تصریح کرد‌: تجلیل از دستگاه‌های اجرایی موفق در واقع جزء شاخصه‌های جشنواره شهید رجایی نام برده می‌شود که این دستگاه‌ها طبق معیارها و اهداف مورد نظر دارای عملکرد متناسبی بودند.

معاون نوسازی و اداری سازمان اداری و استخدامی کشور لازمه پیشبرد اهداف توسط دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری را استفاده بهینه از منابع و امکانات مختلف اعلام کرد و افزود: یکی از عوامل موفقیت بسیاری از برنامه‌های سازمانی در حقیقت واحدهای اجرایی و مجریان آن برنامه هستند که توسط دستگاه اجرایی مشخص می‌شوند.

رفیع‌زاده با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی که در قانون مصوبه شورای اداری برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ می‌شود باید توسط آن دستگاه به نحو احسن وارد فاز عملیاتی شود تا نتایج خوبی حاصل شود افزود: در برخی از برنامه‌ها، اگر تعامل چند سازمان در کنار هم وجود داشته باشد سرعت عملیاتی کردن برنامه‌ها افزایش می‌یابد.

اداره کل ثبت احوال استان گیلان، بنادر و دریانوردی، شرکت آب و فاضلاب شهری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از جمله دستگاه‌های اجرایی برگزیده در کسب امتیازات عمومی و اختصاصی  بودند که معرفی و تجلیل شدند.

اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز به عنوان دو دستگاه اجرایی برگزیده در بخش بیشترین رشد یا کسب بیشترین امتیاز معرفی و تجلیل شدند.
رستگار: در بخش رشد شاخص‌های اختصاصی نیز شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی و تجلیل شدند.

همچنین در بخش شاخص‌های ویژه جشنواره رجایی نیز اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و در بخش شاخص حمایت از ارتقاء و توان تولید نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و در بخش شاخص دولت الکترونیک نیز اداره کل گمرک و اداره کل پست استان معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار