کد خبر : 27501
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1397- 59: 18

زندگینامه نابغه شهید “مرتضی حسین‌پور” رونمایی شد

زندگینامه نابغه شهید “مرتضی حسین‌پور” رونمایی شد

کتاب ساقیان حرم با موضوع زندگینامه شهید مدافع حرم “مرتضی حسین‌پور شلمانی” در رشت رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان، کتاب ساقیان حرم با موضوع زندگینامه شهید مدافع حرم “مرتضی حسین ‌پور شلمانی” معروف به “حسین قمی” در رشت رونمایی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه در دنیای امروز عده‌ای در تلاش هستند تا ارزش‌هایی مانند یاد شهدا را زیر سئوال ببرند اظهار داشت: پایه‌های انقلاب اسلامی بر اساس خون شهیدان بنیان‌گذاری شده است.

(14)

آیت‌الله رسول فلاحتی خون شهیدان را یکی از عوامل پیروزی جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: چه کسی تصور می‌کرد پس از پایان دوران دفاع مقدس باز هم افرادی تربیت شوند که فرهنگ شهادت را زنده نگهدارند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه امروز شهید “مرتضی حسین‌پور شلمانی” فقط متعلق به خانواده‌اش نیست بلکه الگوی تمام مردم جوامع اسلامی است ابراز داشت: هیچ خدمتی بهتر از خدمت به شهدا نیست.

وی زنده نگه‌‌داشتن یاد شهدا و معرفی آنان به نسل‌های آینده را اصلی‌ترین هدف برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا سبب می‌شود تا دشمنان ما بدانند که ما دست از ارزش‌هایمان نمی‌کشیم.

(18)

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم “شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی” را شهیدی دلاور دانست و اظهار داشت: خون شهدای دفاع مقدس در این شهید تبلور کرد و چنین سرنوشتی را برای وی رقم زد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا سبب ترویج و ماندگاری فرهنگ ایثار می‌شود که نیاز اصلی امروز و فردای جامعه ما است.

(1)

پدر شهید “حسین‌پور شلمانی” نیز در این مراسم صبر، استقامت و ایستادگی خانواده‌های شهدا را اصلی‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: ما از تهدیدات دشمن هیچ باکی نداریم زیرا هرچقدر هم دشمن قوی‌تر باشد ایمان ما بیشتر است.

شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی با نام جهادی “حسین قمی” یکی از فرماندهان نابغه نیروی قدس سپاه پاسداران بود که سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به فیض شهادت نائل آمد.

(20)

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار