کد خبر : 85017
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401- 36: 15

مدیرکل صنعت گیلان:

سامانه جامع تجارت نقش موثری در شناسایی قاچاق کالا دارد

سامانه جامع تجارت نقش موثری در شناسایی قاچاق کالا دارد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه سامانه جامع تجارت با هدف تسهیل امور تجاری ایجاد شده است، گفت: سامانه جامع تجارت در شناسایی قاچاق کالا نقش موثری دارد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، تیمور پور حیدری چهارشنبه شب در جلسه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، سامانه جامع تجارت را در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: در سامانه جامع تجارت امکان ثبت آنلاین کالا وجود دارد و به شناسایی کالای قاچاق کمک می کند، ضمن اینکه باعث اثر بخشی در تجارت بین المللی و حذف بوروکراسی برای بازرگانان شده است.

 

وی تصریح کرد: ۳۳ خدمت در سامانه جامع تجارت تعریف شده که مواردی همچون یکپارچه سازی اطلاعات، پیشگیری از قاچاق، رصد کالا و شفاف سازی در آمارهای تجاری را دنبال می کند.

 

پورحیدری اظهار داشت: رصد کالاهایی همچون برنج، چای، شکر و روغن از طریق سامانه تجارت فراهم شده است و می توانیم بازرسی هوشمند کالاها را از طریق سامانه جامع تجارت در ورودی و خروجی استان داشته باشیم.

 

وی همچنین با اشاره به تاسیس درگاه ملی مجوزهای کشور از بیستم تیرماه ۱۴۰۰، اظهار داشت: طی این مدت، ۶۸ فقره جواز صنعتی و ۱۸ پروانه بهره برداری دراستان از طریق درگاه مجوزها صادر شده است.

 

به گزارش ایرنا، با اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، همه سامانه‌های مذکور به درگاه ملی مجوزها متصل شد. روند انتقال صدور مجوزهای وزارت صمت از طریق درگاه ملی، به دلیل تنوع سامانه‌ها و همچنین زیرساخت‌های متفاوت با برخی دشواری‌ها مواجه بود زیرا ارتقای سامانه‌ها و برقراری ارتباطات میان هشت زیر سامانه فوق به لحاظ فنی الزاماتی را به همراه داشت که در نهایت وزارت متبوع، ارتقا و روزآمدسازی سامانه‌های خود را در دو ماه گذشته به‌طور جدی دنبال کرد.

 

محمد علی اباذری دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه نبود حصار کشی، نبود روشنایی ونور پردازی و نبود ایکس ری را از مشکلات ایستگاه راه آهن رشت در موضوع قاچاق عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار