کد خبر : 105253
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403- 00: 21

رئیس مجمع نمایندگان خبر داد؛

سفر قالیباف به گیلان جهت سخنرانی در آستانه اشرفیه و بررسی مشکلات استان

سفر قالیباف به گیلان جهت سخنرانی در آستانه اشرفیه و بررسی مشکلات استان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: رئیس قوه مقننه به منظور سخنرانی در مراسم شب شهادت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) به گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم نجفی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رئیس قوه مقننه فردا یک‌شنبه به منظور سخنرانی در مراسم شب شهادت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) به گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رسیدگی مشکلات گیلان و حوزه انتخابیه شهرستان آستانه‌اشرفیه در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این استان بیان کرد: در این سفر جلسه بررسی مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف با حضور منتخبین مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان برگزار و به تمامی معضلات گیلان در ابعاد گوناگون رسیدگی شده و قطعا تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی باید نهایت بهره را در خصوص پیشبرد اهداف طرح توسعه حرم ببریم، افزود: با تلاش‌های بسیار حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در زیر مجموعه صندوق توسعه حرم‌های مطهر کشور قرار گرفت و مجموعا ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح توسعه این امام زاده واجب العظمیم تخصیص یافت‌.

به گفته نجفی از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفته تاکنون ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن به صورت نقد و ۵۰ میلیارد تومان هم به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته و از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که ۱۰۰ درصد این اعتبارات به شهرستان تعلق گرفته و استاد خزانه تبدیل به پول نقد شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) در ۲ بخش راه دسترسی و فضای پیرامونی حرم احرا می‌شود، بیان کرد: در تلاشیم از طریق طرح شهید یزدان‌شناس (طرح عمرانی محرومیت‌زدایی) اعتباری را برای خود حرم سید جلال الدین اشرف (ع) و بابت تملک واحدهای تجاری اطراف حرم تخصیص دهیم و سعی داریم همچنین از طریق ردیف بودجه تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ و منتظرش در سال ۱۴۰۳، بودجه فرهنگی حرم ‌را افزایش دهیم.

 

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار