کد خبر : 100481
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402- 44: 16

فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری:

سپاه را برای هیچ فرد و گروهی در انتخابات هزینه نخواهیم کرد/ اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج گیلان

سپاه را برای هیچ فرد و گروهی در انتخابات هزینه نخواهیم کرد/ اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: به هیچ عنوان در انتخابات پشت سر افراد قرار نگرفته و سپاه را برای هیچ فرد و گروهی هزینه نخواهیم کرد.

به گزارش گیلانستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی در نشست خبری بزرگداشت هفته بسیج ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: تمامی ارزش‌ها اعم از ایمان، استقامت، شجاعت و … در وجود حضرت زینب (س) تجلی یافته است که اوج آن را در واقعه کربلا شاهد هستیم.

 

وی به نقش رسانه‌ای حضرت زینب (س) به عنوان یکی از صفات بی‌نظیر ایشان اشاره کرد و گفت: نقش بی‌بدیل این بانو در راستای تبیین واقعه عاشورا سبب پیروزی خون بر شمشیر شد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به در پیش‌بودن هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج به عنوان یک معجزه غیر قابل انکار سبب پایداری و تداوم انقلاب شده است لذا امام خمینی (ره) این شجره طیبه را بر مبنای یک اعتقاد قلبی بنا نهاد که طبق فرمایش رهبری، تشکیل بسیج بر قلب و روح امام الهام شده بود لذا این مسئله نشان‌دهنده باور به مردم سالاری دینی توسط رهبر کبیر انقلاب بود که مبنای شکل‌گیری بسیج شد.

 

نقش بسیج در راستای رشد و توسعه عملکرد دستگاه‌ها است

 

سردارسرتیپ دوم پاسدار دامغانی با بیان اینکه بسیج از بدنه‌ ملت و مردم تشکیل شده است، گفت: بسیجیان در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، رفع مشکلات مردم و … احساس مسئولیت دارند لذا بسیج در تمام عرصه‌ها ورود پیدا می‌کند اما با هیچ دستگاهی موازی کاری نمی‌کند بلکه به جهت رشد و توسعه آنان همراهی می‌کند.

 

وی ادامه داد: بسیج لشکر انقلاب و متعلق به عموم مردم است همان‌طور که فلسفه شکل‌گیری بسیج، بسیج کردن عموم مردم در راستای اهداف نظام است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی بسیجیان، اظهار کرد: پایه و تفکر بسیجی، احساس مسئولیتی است که همواره نسبت به خود، دیگران، خانواده، کشور و جهان دارد و خود را مکلف می‌داند که این ویژگی سبب حرکت او خواهد شد.

 

بصیرت لازمه حرکت بسیج در یک مسیر درست است

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی تصریح کرد: بصیرت لازمه حرکت بسیج در یک مسیر درست است در حالی که اگر این مسیر درست نباشد فرد به انحراف خواهد رفت لذا یک بسیجی ذیل ولایت، مبانی قرآن، اسلام و اهل‌بیت (ع) در یک جهت‌دهی درست قرار دارد.

 

وی به شاخصه اخلاص در بسیج اشاره و عنوان کرد: امداد و برکات الهی نازل بر حرکت و اقدامات خالصانه بسیج است که این مسئله را در تمامی عرصه‌ها شاهد بودیم.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: جریانات اخیر غزه نشان از افول جبهه استکبار و تحقق وعده‌های الهی است لذا درگیری داخلی در شورای امنیت که‌ همواره خود را ناظم بر دنیا می‌دانستند نشان‌دهنده بی‌اعتبار شدن ساختارهایشان است.

 

تجمعات جهانی نشانه شکست تلاش ۷۰ ساله صهیونیست‌ها در راستای مشروعیت‌سازی است

 

وی گفت: فارغ از شکست قطعی دشمن در عملیات اخیر فلسطینیان، در حال حاضر شاهد شکست رسانه‌ای دشمن هستیم که راهپیمایی و تجمعات گسترده در جهان نشان‌دهنده شکست تلاش ۷۰ ساله آنان در راستای مشروعیت‌سازی است.

 

رسانه در متن اصلی جنگ نابرابر با استکبار قرار دارد

 

وی بر مسئولیت خطیر اهالی رسانه در این راستا تاکید و عنوان کرد: امروز رسانه در متن اصلی این جنگ نابرابر است و می تواند در راستای آشکارسازی ماهیت استکبار که گستاخانه در حال کشتار مردم بی گناه است گام بردارد.

 

اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج در گیلان

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در سطح استان، بیان کرد: در هفته بسیج امسال که با شعار «بسیج امید ملت ایران» نام گذاری شده است، حدود ۹ هزار و ۷۶۳ برنامه در سطوح‌ و لایه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از این تعداد ۵۸ برنامه شاخص استانی، ۵۳۲ برنامه قشری، یک هزار و ۱۲۳ برنامه شهرستانی و ۸ هزار و ۵۰ برنامه محله‌محور است.

 

وی افزود: با هدف ایجاد نشاط اجتماعی ۱ هزار و ۲۵ برنامه ورزشی در قالب ۱۵ مسابقه استانی، ۴۲ برنامه ناحیه‌ای، ۱۲۸ برنامه حوزه‌ای و ۸۴۰ برنامه پایگاهی برنامه‌ریزی شده است.

 

سردارسرتیپ دوم پاسدار دامغانی در ادامه از افتتاح چمن مصنوعی در شهرستان رضوانشهر خبر داد و گفت: از روز گذشته، رزمایش جهادگران فاطمی ۳ آغاز شده است و یک هزار و ۲۵۰ گروه در محلات مختلف، ۳ هزار و ۷۵۰ خدمت را ارائه می‌دهند همچنین به همت کمیته امداد و سپاه حدود ۸۰۰ سری جهیزیه که با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در روز گذشته به نوعروسان اهدا شد.

 

افتتاح پروژه‌های آبرسانی به ۱۲۵ روستا

 

فرمانده سپاه قدس گیلان به افتتاح پروژه‌های آبرسانی در ۱۲۵ روستا در روز گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۷۱۱ روستا در برنامه آبرسانی قرار دارد که از این تعداد ۳۷۰ روستا متعلق به بسیج سازندگی و مابقی متعلق به قرارگاه خاتم الانبیا است و در آبرسانی به این ۱۲۵ روستا حدود ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شد و ۱۲ مخزن آب نیز در دستور کار قرار دارد که از این تعداد شش عدد افتتاح شده است و همچنین ۲۵ کیلومتر راه روستایی و ۲۵ مسکن مددجویی در روز گذشته افتتاح شد.

 

وی ضمن اشاره به دیدار امروز با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان به سایر برنامه‌های این هفته اشاره و عنوان کرد: اجتماع فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج، تجمع دانشگاهیان استان در دانشگاه گیلان در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان، برگزاری جشنواره‌های مختلف بسیج، اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی، برپایی میز خدمت، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و … از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار دامغانی ادامه داد: برگزاری ۱۷۰ نشست تبیینی و روشنگری، همایش ۶ هزار نفری اقتدار بسیج در ۳ آذر، دیدار تصویری بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در ۵ آذر، اعزام ۱ هزار و ۵۸ دختر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب، برگزاری رزمایش رسانه‌ای بسیج در ۵ آذر در جهت امیدبخشی در سطح جامعه جز برنامه‌های شاخص هفته بسیج در استان است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در این هفته، خاطرنشان کرد: اهدای بسته‌های معیشتی، اجتماع خادمین در گلزارهای شهدا استان و میعاد رضویون با حضور گشت‌های رضویون در راستای ارتقا امنیتی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

 

سپاه را برای هیچ فرد و گروهی در انتخابات هزینه نخواهیم کرد

 

وی همچنین با بیان اینکه سپاه پاسداران همواره خود را خادم مردم، انقلاب و ولایت می‌داند، اظهار کرد: سپاه هرگز در انتصابات دخالت نمی‌کند زیرا در این صورت نقش نظارتی این نهاد مقدس از بین می‌رود؛ اما اگر مدیری دارای تخلف و مسائلی باشد ، بر اساس اسناد و مدارک قابل استناد با وی برخورد خواهیم کرد.

 

سردار دامغانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم بصیرت افرایی در میان آحاد مختلف جامعه، ابراز نمود: به هیچ عنوان در انتخابات پشت سر افراد قرار نگرفته و سپاه را برای هیچ فرد و گروهی هزینه نخواهیم کرد و اگر چنانچه مشاهده شود فردی از درون مجموعه سپاه خلاف این رویه را در پیش گیرد، به سختی با وی برخورد خواهیم نمود.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان تاکید کرد: در جهاد تبیین، روشنگری، بصیرت افرایی و سلامت انتخابات با توان حداکثری فعالیت خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامی ولایت پنجشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۲۷

سرادر عزیز خوش آمدید. بسیجیانی که پنج ما جونشان را در منطقه های پر خطر رشت در دست گرفتند العان هیچ جا جایشان نیست. جوان این بی حرمتی که در همه شهرستان‌ها هم می نالند را بدهید لطفاً. بسیجی کیهان

رفتن به نوار ابزار