کد خبر : 102366
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402- 57: 15

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گیلان:

شاید لیست ندهیم ولی انتخابات را تحریم نمی‌کنیم/ شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را با سعه صدر بررسی کند

شاید لیست ندهیم ولی انتخابات را تحریم نمی‌کنیم/ شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را با سعه صدر بررسی کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ندادن لیست مقارن با تحریم انتخابات نیست و البته رای دادن به عنوان اقدام فردی و اختیاری شهروندان محسوب می‌شود.

علیرضا سحرخیز در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سرنوشت و میزان پیشرفت هر جامعه و کشوری یقینا در گرو انتخابات‌ و تصمیم‌های مردم آن دیار است و طبیعتا شرایط متوازن و رقابتی برای هر دو انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که برنامه اصلاح‌طلبان استان گیلان در انتخابات چیست خاطرنشان کرد: بعید است با توجه به عدم شرکت گزینه های اصلی جریان اصلاح طلب و البته رویه شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیتهای نامزدهای غیر خودی اساسا امکان ارائه لیست انتخاباتی وجود داشته باشد، هرچند که تصمیم سازی و تصمیم گیری نهایی بر مبنای استراتژی احزاب و احتمالا کنش بعدی کلونی چند حزبی یا جبهه اصلاحات در آینده صورت خواهد پذیرفت.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: امیدواریم هیات نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان شفاف و مبتنی بر فضای خاص فعلی جامعه و در راستای مشارکت نه حداکثری که لااقل “نسبی “ گام بردارد.

سحرخیز در ادامه افزود: اگر داوطلبان دارای پایگاه اجتماعی تایید نشوند نمیتوان از مردم انتظار حضور گسترده در پای صندوقهای رای را داشت.

عضو ارشد حزب ندای ایرانیان با رد تحریم انتخابات افزود: ندادن لیست مقارن با تحریم انتخابات نیست و البته رای دادن به عنوان اقدام فردی شهروندان در جامعه و در زمره حقوق اختیاری ایشان محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در استان گیلان در پایان از شورای نگهبان و تمامی دستگاههای ذی‌مدخل در عرصه انتخابات تقاضای اعمال سعه صدر به منظور افزایش اعتماد عمومی و رشد مشارکت در انتخابات آتی را نمود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار