کد خبر : 103262
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402- 02: 19

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

شرکت بیش از ۹ هزار گیلانی در مراسم معنوی اعتکاف

شرکت بیش از ۹ هزار گیلانی در مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از شرکت بیش از ۹ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: آمارها نشان از رشد بیش از ۸۸ درصدی حضور مردم دارد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر شنبه با اشاره به آمار نهایی شرکت‌کنندگان اعتکاف سال‌جاری در استان، اظهار کرد: آمارها حکایت از رشد بیش از ۸۸ درصدی حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف را دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آمار نهایی شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است، افزود: نکته قابل توجه استقبال پرشکوه خواهران و زنان دین‌دار استان در این مراسم معنوی بود که بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه در اعتکاف سال‌جاری حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز حضور داشتند، که استقبال دختران بیشتر از پسران بوده است، ادامه داد: استقبال زنان در استان و سراسر کشور در مراسم معنوی اعتکاف حاکی از تقید و دلدادگی آن‌ها نسبت به احکام الهی است.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه دشمن با توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی برای مسخ نمودن هویت زنان و دختران ایرانی تلاش می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته دشمن به همراه عده‌ای فریب خورده با شعار زن، زندگی، آزادی درصدد ایجاد تقابل بین زنان ما با احکام دینی بودند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بخشی از افراد به دنبال شکستن حریم دینی در جامعه هستند، اضافه کرد: واقعیت اصلی جامعه حضور پرشور مؤمنان در مراسم معنوی اعتکاف است.

 

وی با بیان اینکه مردم اغلب به احکام دین خدا و معنویت دل‌بسته هستند، افزود: امیدواریم مردم گیلان بار دیگر همراه با حضور پرشور در این عمل عبادی، در عمل سیاسی و ملی انتخابات هم مشارکت داشته باشند.

 

مهدوی در پایان تاکید کرد: رشد مشارکت در امور دینی، مذهبی و انقلابی توطئه دشمن را خنثی، امنیت ملی را بالا می‌برد و رشد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار