کد خبر : 100824
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402- 30: 14

رئیس کل دادگستری گیلان:

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم استان تشکیل می‌شود

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم استان تشکیل می‌شود

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در محاکم استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در رشت اظهار کرد: قضات این شعب باید با نگاهی انقلابی و جهادی به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اصلاحات خوبی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شده، بیان کرد: در این اصلاحات نوآوری‌های مناسبی وجود دارد که باید به آن عمل شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از این نوآوری‌ها در قانون انتخابات، تعیین تکالیفی برای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که مدت زمان انجام این وظایف نیز در قانون مشخص شده و برای تخطی از اجرای این وظایف، جرم انگاری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: همچنین شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در برابر اقدامات غیرقانونی برخی دستگاه‌ها باید قدرتمندانه، شجاعانه و موثر وارد شده و فرصت سوء‌استفاده دشمن را فراهم نکند.

 

رئیس شورای قضایی استان گیلان اضافه کرد: باید از اقداماتی که اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، پرهیز شود و نامزدهای انتخاباتی به طور یکسان از امکانات تبلیغات استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برخی دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی از انجام وظایف قانونی خود در راستای قانون انتخابات اجتناب کرده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند، در چارچوب قانونی با آنان برخورد می‌شود.

 

این مقام ارشد قضایی گیلان با بیان اهمیت و نقش مهم شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی خاطرنشان کرد: باید جرائم و تخلفات در هر استان و منطقه شناسایی شود و بر اساس فراوانی و نوع جرائم، برنامه‌ریزی‌های مقتضی در آن استان انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بر هماهنگی افراد دخیل در انتخابات تاکید کرد و گفت: گزارشات واصله باید تا پایان هفته به دبیرخانه شورای پیشگیری ارسال شود.

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: پیشگیری و برخورد قاطع با تخلفات، زمینه ساز انتخاباتی پرشور و مردمی است و باید با تمام وجود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و عادلانه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار