کد خبر : 76936
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400- 46: 10

فرماندار رشت:

شناسایی ۴۴ هزار شهروند فاقد بیمه در رشت/ بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند

شناسایی ۴۴ هزار شهروند فاقد بیمه در رشت/ بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند

فرماندار رشت با اشاره به شناسایی ۴۴ هزار شهروند رشتی فاقد بیمه، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۵۵ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش گیلانستان، حمید رضا امام پناهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان رشت با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۶۵ درصد رسیده است، افزود: خطر ابتلاء به کرونا همچنان کودکان را تهدید می‌کند.

وی به افزایش واکسیناسیون کودکان اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه شبکه شاد برای اقناع سازی خانواده در انجام واکسیناسیون کودکان استفاده کنیم.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به اینکه واحدهای صنفی موظف به پیگیری تزریق هر سه دُز واکسن افراد شاغل در آن واحد صنفی هستند، ادامه داد: تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های رشت نیز به ۲۲۸ نفر رسیده و شاهد کاهش ۲۵ درصدی تعداد بستری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در تعداد بستری‌های روزانه نیز کاهش ۴۸ درصدی داشته‌ایم، اضافه کرد: بیش از ۹۲ درصد جمعیت ۵ تا ۱۸ سال شهرستان رشت نیز دُز نخست و بیش از ۸۴ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

امام پناهی در ادامه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، تصریح کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و تفریحی و اصناف باید تشدید شده و از فعالیت واحدهایی که واکسیناسیون را انجام نداده‌اند باید خودداری شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته از سه هزار و ۶۰۲ واحد صنفی بازدید انجام شده است، بیان کرد: از این به ۸۸ واحد صنفی اخطاریه و ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شد.

امام پناهی به طرح بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه اشاره کرد و افزود: ۴۴ هزار سرپرست خانوار فاقد بیمه شناسایی و با آنها تماس گرفته شده که ۱۲ هزار و ۵۵۵ نفر اقدام به ثبت نام بیمه کردند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار