کد خبر : 94626
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402- 23: 11

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت:

شهرداری رشت ۴۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی مطالبه دارد/ لزوم همت مدیران مالی مناطق برای تحقق بودجه

شهرداری رشت ۴۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی مطالبه دارد/ لزوم همت مدیران مالی مناطق برای تحقق بودجه

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر میزان مطالبات شهرداری رشت از دستگاه‌های اجرایی را ۴۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش گیلانستان، جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به ریاست سید شمس شفیعی ریاست کمیسیون، هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی، مجید عزیزی، علیرضا تاج شهرستانی و حسن کریمی  اعضای شورای، عطایی معاون مالی و اقتصادی شهردار رشت و مدیران مالی و درآمد مناطق پنج‌گانه پیرامون مباحث درآمدی و تحقق بودجه ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه سیاستگذاری را از جمله وظایف مدیران مناطق ذکر کرد و گفت: اگر قرار است در این شهر سه هزار و ۷۴۰میلیارد تومان به حساب درآمد شهر واریز شود این کار تنها با تلاش مناطق رقم خواهد خورد.
وی میزان مطالبات شهرداری رشت از دستگاه‌های اجرایی را ۴۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: مدیران مالی و درآمد مناطق باید تمام توان و همت خود را برای برآورده کردن و تحقق بودجه به منظور تسهیل و اجرایی کردن طرح‌های توسعه شهری به ویژه طرح‌های عمرانی میثاق در راستای رفاه حال شهروندان به کار گیرند.
شفیعی اضافه کرد: در مورد بخش درآمدی و آنچه را که در بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده شده نباید نگرانی داشته باشیم و قطعا بخش‌هایی نظیر  بند ت تبصره ۶ به کمک مناطق خواهد آمد.
وی ارزش افزوده پیش‌بینی شده در بودجه امسال را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اطمینان دارم با واریز وجوه شهرداری‌ها از سوی سازمان امور مالیاتی،  امسال بالای ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش ارزش افزوده به بودجه درآمدی شهرداری رشت افزوده خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در مورد بخشی از تأمین مالی پروژه‌های طرح میثاق هم ابراز داشت:  بخشی ازمحل ارزش افزوده شهرداری رشت،   برای پروژه‌های طرح میثاق اختصاص داده‌ایم.
ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی شهردار رشت هم در این جلسه تصریح کرد: گزارش‌ها و اعداد و ارقام ارائه شده در جلسه نشانگر تلاش و فعالیت مدیران مالی مناطق و شهرداری رشت است اما ما با ایجاد کارگروه‌هایی موضوع عدم تحقق کامل درآمدها را مورد آسیب شناسی قرار دادیم.
عطایی ابراز داشت: بناست با سیاست‌گذاری‌های اعضای شورای اسلامی،  مدیران مالی و تیم اقتصادی اتفاقات بسیار خوبی در شهر رشت به وقوع بپیوندد و معتقدم برای تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ باید نوع نگاه و برنامه خود را در سطح مناطق به نسبت سال گذشته تغییر دهیم‌.
لازم به ذکر است در این جلسه، هر کدام از مدیران مناطق نیز در مورد درآمد، تحقق بودجه، برنامه‌ریزی آتی برای تحقق کل بودجه و اجرایی شدن طرح‌های عمرانی توسعه شهری مباحثی را مطرح کردند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار