کد خبر : 80612
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401- 59: 11

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

ضرورت همراهی مسئولان گیلان برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت/ پیگیر امور کتابداران کشور هستیم

ضرورت همراهی مسئولان گیلان برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت/ پیگیر امور کتابداران کشور هستیم

احمدوند ضرورت همراهی مسئولان گیلان برای تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت را خواستار شد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به جد پیگیری امورات معیشتی کتابداران است.

به گزارش گیلانستان، «محمد احمدوند» امروز (شنبه، ۵ شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اظهار داشت: گیلان استان خاصی است و از حیث داشتن مفاخری مانند آیت‌الله بهجت، آیت‌الله رودباری، دکتر معین و میرزا کوچک جنگلی شاید استانی کم نظیر باشد.

 

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در استانی که بزرگ پرور است انجام کار فرهنگی بسیار سخت‌تر و پیچیده تر از هر استان دیگری است و به همین مناسبت از زحمات مدیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

احمدوند با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی به نسبت سایر دستگاه‌ها از حیث اعتبارات فاصله بسیار زیادی دارد افزود: کتابخانه‌های گیلان بعضا از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های کشور هستند و این امر وظیفه مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های گیلان را سخت‌تر می‌کند.

 

وی تجهیز کتابخانه‌های گیلان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: گیلان جزو باشگاه ۱۰۰ تایی‌های کشور است و بیش از ۱۰۰ کتابخانه در آن وجود دارد اما باید به استاندار متراژ این زیرساخت‌ها اضافه شود.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: کتابخانه مرکزی رشت بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تکمیل آن همراهی همه مدیران استان را می طلبد و ما هم در تجهیز این کتابخانه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

 

احمدوند اضافه کرد: یکی از موارد مورد تاکید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ترویج امر کتاب و کتابخوانی ایجاد کتابخانه‌های جدید و سپس ایجاد بخش کودک در کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه‌های استان گیلان است و اهتمام داریم تا این بخش در تمام کتابخانه‌ها ایجاد و راه‌اندازی شود.

 

وی عادلانه کردن پرداخت ها را از اهدافی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی دنبال می‌شود، خواند و تصریح کرد: اولین اولویت دبیرکل و معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیری امورات معیشتی کتابداران است و وزیر ارشاد اسلامی نیز به عنوان رئیس هیئت امنا به جد این موضوع را مورد پیگیری قرار داده است.

 

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همراهی بخش‌های مختلف استان گیلان با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان همچنان ارتباط خوب خود را با نمایندگان استان در مجلس با هدف پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی حفظ کرده و ادامه دهد.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار