کد خبر : 105675
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403- 58: 21

مافیا برنده اصلی واردات برنج؛

غفلت مسئولان و نمایندگان گیلان و مجلس ترحیم مجلل برای مرگ کشاورزی!

غفلت مسئولان و نمایندگان گیلان و مجلس ترحیم مجلل برای مرگ کشاورزی!

هزینه تولید برنج بیشتر از قیمت‌های موجود در بازار آنقدر بیشتر است که باید برای کشاورزی مجلس ترحیم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، کاهش قیمت برنج ایرانی در بازار طی یکسال گذشته، معیشت صدها هزار خانوار برنج‌کار شمالی را هدف قرار گرفته است.

 

واردات بی‌رویه برنج خارجی توسط مافیای برنج با غفلت سهوی یا خدایی نکرده عمدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، تعیین نرخ غیرکارشناسی خرید تضمینی، عدم حمایت دولت با استفاده از یارانه‌ تولید، افزایش هزینه‌های تولید و سبقت آن از قیمت برنجی که تا ۵۰ درصد ارزان شده، همه و همه دست به هم داده‌اند تا رمقی برای برنج‌کاران گیلان و شمال کشور نمانده باشد.

 

گویا مسئولان نمی‌دانند که امنیت غذایی از مهمترین مولفه‌های امنیت کشور بوده و بی‌توجهی به آن تیشه به ریشه امنیت، معیشت کشاورز و بیکاران صدها هزار نفر است.

 

قیمت سر به فلک کشیده نهاده‌های کشاورزی و بدتر از آن توزیع نامناسب در برخی نقاط سبب شده تا بسیاری کشاورزان توان خرید نهاده‌های لازم را به میزان کافی نداشته باشند.

 

*غفلت مسئولان و نمایندگان و مجلس ترحیم مجلل برای کشاورزی!

 

صادقی کارشناس ارشد زراعت برنج به خبرنگار گیلانستان گفت: وقتی در فصل برداشت نیز شاهد واردات برنج خارجی بی‌کیفیت هستیم باید فاتحه برنج را خواند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان با ترک فعل و بی توجهی به برنج وقتی که کشاورزان به مشکل برمی‌خورند تازه شروع به برگزاری جلسات بی‌فایده می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که واردات از حد گذشت، تازه مسئولان دور هم جمع می‌شوند و به فکر چاره می‌افتند.

 

 

*مافیا برنده اصلی واردات برنج!

 

طبق گزارش مرکز آمار ایران و انستیتو تغذیه، هر ایرانی به‌طور متوسط سالانه ۳۵ کیلوگرم برنج مصرف می‌کند و با توجه به جمعیت ایران، به سه میلیون تن برنج سفید برای مصرف سالیانه و ۲۰۰ هزار تن برای ذخیره راهبردی نیاز است.

 

و دولت به جای واردات یک میلیون برنج در سال‌های گذشته، تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن مجوز واردات صادر کرده است!

 

ارزانی برنج به قیمت “مرگ کشاورزی گیلان” و عدم تمایل به شالیکاری برنج است که باید تا دیر نشده چاره جدی برای آن پیدا کرد! راهکار هم مشخص است مقابله با مافیای واردات و کاهش قیمت نهاده‌های دامی و اختصاص یارانه تولید به کشاورزان.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار