کد خبر : 104481
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402- 20: 11

مهدی فلاح در گفتگو با گیلانستان:

نبود برنامه جامع کشاورزی حلقه مفقوده برنج گیلان/ عملکرد مجموعه مدیریتی گیلان خوب نیست/ توانمندتر از عباسی هم وجود داشت

نبود برنامه جامع کشاورزی حلقه مفقوده برنج گیلان/ عملکرد مجموعه مدیریتی گیلان خوب نیست/ توانمندتر از عباسی هم وجود داشت

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود برنامه جامع کشاورزی حلقه مفقوده محصول برنج گیلان است.

به گزارش گیلانستان، مهدی فلاح نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان برنامه های مد نظر خود را به منظور احقاق حقوق موکلان خود در صورت ورود به مجلس ارائه کرد که بخش پایانی این مصاحبه در ذیل آمده است.

 

*نبود برنامه جامع کشاورزی حلقه مفقوده برنج گیلان

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود سیاستگذاری مناسب برای تولید محصولات کشاورزی در کشور اظهار کرد: وضعیت نابسمان روی دست ماندن محصول کشاورزان تنها مربوط به گیلان نبوده و سال های گذشته شاهد این معضل برای محصول سیب درختی، پیاز، سیب زمینی و … در استان های دیگر بودیم.

مهدی فلاح به نحوه اعمال سیاست ها برای محصول کشاورزان اشاره کرد و افزود: در یک سال محصول برنج با قیمت بالای ۱۲۰ هزار تومان فروخته می شود و سال دیگر برنج روی دست کشاورزان می ماند و در این راستا نمایندگان مردم در مجلس باید مجتمع می شدند و بر این قضییه که از تمام وزرای کشاورزی در بدنه دولت ها وجود داشتند مطالبه می کردند که برنامه جامع کشاورزی چگونه است.

وی با بیان اینکه برای ورود و خروج محصول در بازار باید برنامه جامع وجود داشته باشد، تصریح کرد: وجود برنامه جامع برای تمام استان ها حائز اهمیت بوده و وزیر کشاورزی باید طبق ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان ها برنامه ریزی داشته باشد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت، ظرفیت تولید محصول برنج کشور را حدود ۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: سالانه حدود ۳ میلیون تن مصرف برنج کشور است و نیاز به یک میلیون تن واردات برنج داریم و براین اساس به چه دلیل باید ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شود که این امر نشان می دهد یک جای کار می لنگد.

فلاح با اشاره به اینکه هنوز داشته های مان در عرصه محصولات کشاورزی مشخص نیست، بیان کرد: وجود برنامه جامع کشاورزی و تسلط بر سلول سلول های کشاورزی مهم است.

*تشکیل و اتصال تعاونی های کشاورزی روستایی در راستای برنامه جامع تولید

وی، تشکیل تعاونی ها در سطح هر روستا را واحد سلول در حوزه کشاورزی ذکر کرد و یادآور شد: هر روستا ذیل یک شهر و استان باید سلول ها به هم متصل شده و برنامه جامع تولید محصولات مختلف در سامانه های مختلف طراحی، بارگذاری و جمع آوری شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی از حوزه های مهم و اشتغالزا است، اذعان کرد: بعضی از محصولات استراتژیک در برنامه توسعه هفتم آمده و باید در بازه پنج ساله در محصولات گندم، جو، برنج، پنبه و شکر به خودکفایی برسیم که البته محصول برنج را ۳ ساله ذکر کردند و این امر محقق نمی شود مگر آنکه برنامه جامع تحقق پیدا کند.

فلاح در ادامه در پاسخ به پرسش نحوه عملکرد مدیران اجرایی گیلان در دولت رئیسی، گفت: بنده نسبت به تمام مدیران کل استان اطلاعات لازم را ندارم و این طبیعی است که هیچکس نمی تواند تمام مدیران کل را بشناسد مگر آنکه با همه ارتباط داشته باشد، یعنی نماینده باشد.

وی ادامه داد: ممکن است مدیری خوب کار کند اما فرآیند به نحوی نیست که در داخل استان نتیجه بگیرد زیرا افراد بالادستی وجود دارند و نمی گذارند بحث شکوفایی در آن حوزه شکل بگیرد.

 

*به صراحت می گویم عملکرد مجموعه مدیریتی گیلان خوب نیست

 

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت با بیان اینکه به صراحت می گویم عملکرد مجموعه مدیریتی گیلان خوب نیست، اظهار کرد: مگر اولویت گیلان آزادسازی سواحل بود که انرژی، وقت و هزینه استان را بابت موضوعی که اصلا اولویت نبود به کار گرفتند و این نشان می دهد عمرمان را در حوزه اجرایی صرف کارهای غیر ضروری می کنیم.

فلاح اضافه کرد: کشوری که وارد مسائل و مشکلات اقتصادی می شود باید زیربنا را بسازد زیرا با ساخت زیربنا چند محصول را می توان درو کرد بنابراین باید اصولی و زیربنایی کار شود.

وی با اشاره به ضعف های بسیار در حوزه مدیریتی، بیان کرد: به نظر بنده باید اصلاحاتی صورت گیرد و اگر کسی یک یا دو سال آورده ای نداشت، خود مسئول کنار برود و نیاز نیست وزیر عزلش کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، بدبینی و احساس یاس و ناامیدی بعضی از عزیزان و جوانان را حاصل عملکرد برخی مسئولان عنوان کرد و یادآور شد: استان گیلان با زمین، بستر، فضا و محیط زیست فوق العاده و با درصد بالایی از نخبگان از قدمت بسیاری برخوردار است اما به نظر می رسد هیچ نداریم.

*گیلان، استان فقیر سبز

فلاح، گیلان را استان فقیر سبز خواند و تصریح کرد: امر مذکور نشان می دهد مدیریت خوبی صورت نگرفته و به نظر بنده خودشان باید کنار بروند زیرا اگر کنار نروند تمام فرصت هایی که از دست رفته و تبدیل به بحران شده، را باید پاسخگو باشند.

وی، گیلان را سزمین غنی و پای کار در حوزه ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: مردم گیلان ۸ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم کردند و مسئولان چگونه می خواهند پاسخ آنها را بدهند.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت با بیان اینکه عکس گرفتن با خانواده شهیدان پاسخ شهدا نیست، اظهار کرد: مسئول باید عمل و قدرت افزایی داشته باشد و اگر عمل تان به جایی رسید که قدرت استان و به طبع قدرت کشور افزایش پیدا کند آن موقع در راستای شهدا حرکت کردید و در غیر این صورت شعار و حرف است.

 

*انتخابات، عرصه تکامل سیاسی اجتماعی مردم

 

فلاح در بخش دیگری از مصاحبه نظر خود را درباره کلمه های ذیل بیان کرد:

انتخابات: عرصه تکامل سیاسی اجتماعی مردم

مجلس شورای اسلامی: راس و سر

اسدالله عباسی: توانمندتر از ایشان هم وجود داشت

برنج: بسیار پر رنج

دانشگاه علوم پزشکی: در استان گیلان بسیار عقب افتاده از آن انتظارهایی که ازش می رفت

۱۱ اسفند ۱۴۰۲: روز دیگری از روزهای سرنوشت ساز ایران اسلامی

شورای شهر رشت: حاصل انتخاب مردم

شهرداری رشت: تغییرات زیاد خوب نیست

دکتر مهدی فلاح: یک پزشک که دوست دارد خوب شدن حال مردمی که بیمارند را ببیند و لذت می برد از اینکه حال شان خوب می شود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار