کد خبر : 90150
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402- 35: 18

به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم انجام می شود؛

فراخوان برگزاری مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در گیلان

فراخوان برگزاری مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری مهرواره ادبی‌آئینی «روشنای اندیشه» خبر داد و گفت: این مهرواره به مناسبت روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میر عظیمی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از فراخوان استانی مهرواره ادبی‌آئینی «روشنای اندیشه» خبر داد و اظهار کرد: این فراخوان استانی در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی انتشار پیدا کرده است.

 

وی افزود: ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آئینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار فراخوان مهرواره «روشنای اندیشه» به‌شمار می‌رود.

 

میر عظیمی ادامه داد: جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم، احادیث نبوی و فاطمی، تأثیر تکریم مقام معلم و مربی در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و تبیین نقش معلم و مربی در ذوق و پرورش اندیشه مخاطب نیز از محورهای موضوعی مهرواره «روشنای اندیشه» است که با همراهی دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بر اساس این فراخوان، دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ سال با ارسال متن ادبی و دست‌نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای ۱۵ سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان در این حرکت فرهنگی-ادبی شرکت خواهند کرد و گروه سنی بزرگ‌سال نیز می‌توانند آثار اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و در صورت تمایل دو یا چند زبانه با ترجمه فارسی، به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار نیز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال حداکثر ۳ اثر در هر بخش و ذکر مشخصات کامل، نسبت به ارسال آثار به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان یا از طریق صندوق پستی ۳۱۸۱ اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار