کد خبر : 59481
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399- 02: 18

فضای مجازی مملو از جشن و سرور میلاد امام حسن عسکری(ع)

فضای مجازی مملو از جشن و سرور میلاد امام حسن عسکری(ع)

همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) فضای مجازی مملو از جشن و سرور و شادی شد.

به گزارش گیلانستان، هشتم ربیع‌الثانی سالروز ولادت والامقامی از نسل پاکان است، امام همامی که محول‌القلوب بود، شخصیت ارزنده و بی نظیری که چنان قلب‌ها را مجذوب و به یاد خدا می‌انداخت که حتی افراد گمراه و منحرف نیز از این طریقت بی‌نظیر بی‌نصیب نمی‌ماندند. همگان را صحیح هدایت کرده و اهل عبادت و تهجد می‌کرد و بدترین افراد در اثر جذبه ملکوتی آن بزرگوار به بهترین انسان‌ها تبدیل می‌شدند.

از آنجایی که ویروس کرونا سبب تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد شده است، اما علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در فضای مجازی همزمان با روز میلاد امام عسکری(ع) حال و هوای ویژه‌ای به صفحات اجتماعی خود دادند.

دوستداران اهل بیت(ع) آیین‌های جشن و سرور را در فضای مجازی و یا به صورت جشن‌های خانگی برگزار کرده و این میلاد با برکت را گرامی داشتند و این ولادت همام را به امام زمان(عج) تبریک گفتند.

حضرت حسن‌بن‌علی‌بن‌محمد ملقب به ابومحمد و معروف به عسکری(ع) درهشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری در مدینه چشم به جهان گشود، او و پدرش امامین عسکریین نامیده می‌شوند زیرا در شهر سامرا که در آن ناگزیر به زندگی بودند، بیشتر عمر خود را در حصر خانگی بسر بردند.شهرت این امام در زمان حیاتش بیشتر به این دلیل بود که او دارای فرزندی است که به‌عنوان منجی آخرالزمان قیام خواهد کرد.

امام عسکری(ع) روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری به دستور معتمد خلیفه عباسی به شهادت رسید و در سامرا در کنار مضجع نورانی پدرش مدفون شد، ابومحمد کنیه و زکی، صامت، فاضل و عسکری از جمله القاب ایشان است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار