کد خبر : 38824
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398- 19: 11

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

لزوم ایجاد مطالبه همگانی در میان دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب

لزوم ایجاد مطالبه همگانی در میان دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد یک مطالبه همگانی در میان دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب، گفت: باید به دور از نگاه های حزبی و سیاسی به مسئله حجاب توجه شو

به گزارش گیلانستان سرهنگ حسین مصطفی پور صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب که در خبرگزاری بسیج برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک بحث زیربنایی هم در اسلام و آموزه های دینی و هم به عنوان یکی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه حفاظت از خانواده و بنیان آن شعار اصلی حضرت امام و از اهداف انقلاب اسلامی بوده است، افزود: با توجه به اینکه این انقلاب ایران برگرفته از معارف اسلامی و دینی از ابتدای انقلاب موضوع عفاف و حجاب پیگیری و تأکید شده است.

عفاف و حجاب یکی از برجسته ترین معارف اسلامی برای سلامت جامعه

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یکی از برجسته ترین معارف دینی و در راستای سلامت جامعه است، گفت: یکی از مهم ترین توصیه شهدا در وصیتنامه های خود حفظ عفاف و حجاب و الگوبرداری از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه امروز اگر می بینیم دشمن بر تهاجم فرهنگی متمرکز شده به این دلیل است که می داند تا زمانی که خانواده و همبستگی و تربیت اسلامی در خانواده های ایرانی وجود دارد آنها نمی توانند به انقلاب ضربه وارد کنند، بیان کرد: اساس هر جامعه عفاف و حجاب و حفظ جایگاه مادر و زن در خانواده است به همین دلیل امروز دشمن بر تهاجم فرهنگی متمرکز شده است.

سرهنگ مصطفی پور در ادامه با اشاره به اینکه نگاه عده ای به حجاب به عنوان آزادی فردی است اما آنها باید بدانند دشمن از اجرای این طرح‌ها به دنبال نابودی خانواده در انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمن با توجه به اینکه در تمام طرح های خود علیه انقلاب شکست خورده به دنبال از بین بردن بنیان خانواده به عنوان اصلی ترین ارکان جامعه اسلامی است.

وی به استفاده دشمن از فضای مجازی و غافلان داخلی برای اجرای طرح های خود اشاره کرد و افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب با استفاده از عوامل داخلی برنامه ریزی دقیق کرده، دستگاه نیز باید به دور از سلیقه‌های سیاسی و نگاه حزبی و جناحی به موضوع عفاف و حجاب توجه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که عدم توجه به خانواده و از بین رفتن بنیان آن سبب نابودی جامعه می شود، گفت: امروز شاهد برنامه ریزی آنها برای تقویت بنیان خانواده‌ها هستیم باید با عبرت گرفتن از تجربه این کشورها در راستای تقویت و احیای عفاف و حجاب برای حفظ بنیان خانواده گام برداریم.

وی در ادامه به موضوع هفته عفاف و حجاب و برنامه‌های سپاه قدس گیلان در این زمینه اشاره کرد و گفت: نباید تنها در این هفته به این موضوع توجه شود بلکه باید در طول سال موضوع عفاف و حجاب در رأس همه برنامه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی قرار گیرد.

ایجاد مطالبه همگانی در دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب

سرهنگ مصطفی پور با اشاره به اینکه این هفته از ۱۵ الی ۲۱ تیر ماه با شعار «عفاف و حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی» آغاز می‌شود، اظهار کرد: این هفته فرصتی مناسبی برای تبلیغ، ترویج و تشریح تأثیرات عفاف و حجاب و بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی با توجه به جامعه هدف که همان جوانان و نوجوانان بوده، استفاده شود.

وی تبیین حادثه گوهرشاد، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب با نگاه به موضوع تولید و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، اجتماع بزرگ مردمی با شعار «عفاف و حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی» در سطح استان به صورت متمرکز ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۰ تیر ماه در پیاده راه فرهنگی رشت، تبیین حقوق شهروندی و پیامدهای عفاف و حجاب، افتتاح فروشگاه و نمایشگاه عفاف و حجاب، جشن‌های دهه کرامت با محوریت تجلیل از دختران و زنان محجبه موفق استان گیلان، توزیع بسته‌های فرهنگی و پیاده روی خانوادگی با ایجاد پویش «من خانواده ام را دوست دارم» را بخشی از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه باید در حوزه عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌ها یک مطالبه همگانی ایجاد شود، گفت: در بحث عفاف و حجاب نباید تنها بر بانوان متمرکز شد بلکه در این میان آقایان نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در حوزه مد و لباس و تولید کنندگان پوشاک توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: چرا یک بانوی محجبه برای تهیه چادر باید متحمل هزینه سنگین شود این مطالبه عمومی از مسئولان این حوزه بوده و آنها نیز باید در این زمینه به درستی نقش ایفا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار