کد خبر : 38843
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398- 05: 17

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

محدودیت مساجد چندمنظوره مجری فعالیت های تابستان

محدودیت مساجد چندمنظوره مجری فعالیت های تابستان

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برپایی بیش از ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد گیلان خبر داد و گفت: برای بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ عضو در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۸ ظرفیت‌سازی شده است.

به گزارش گیلانستان« محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(شنبه، ۱۵تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به آغاز دهه کرامت بر ترویج سیره رضوی در این ایام تاکید کرد و گفت:  تا کنون سه جلسه استانی و ۱۰ جلسه استان توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد که عهده دار مدیریت اجرایی این دهه در استان است، برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای بالغ بر ۲۰۲ برنامه توسط دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان خبر داد و بیان کرد: برپایی جشن‌های دهه کرامت، جنگ شادی در سراسر استان، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی ایستگاه های فرهنگی در بوستان ها و مساجد، نمایشگاه ضریح مهربانی از اهم این برنامه‌هاست.

 

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه آوای ارادت رضوی موسیقی گیلان تصریح کرد: این برنامه امشب (شنبه، ۱۵ تیر) ساعت ۲۱ در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

 

به گفته رضوانی نژاد، استقبال از کاروان خادمین امام رضا(ع)، کمک به سیل زدگان، برپایی جشن دختر، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی در ادامه به برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد اشاره و  رویکرد اصلی برنامه ها را توانمندسازی اعضای کانون‌های مساجد استان دانست و تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف تولید محتوا در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری، تربیت و آموزش نیروهای انسانی متعهد، مقابله اصولی با شبیخون ضد ارزشی غرب برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به محورهای ۱۰ گانه اوقات فراغت تصریح کرد: تامین و آموزش محتوا بر مبنای  قرآن وعترت، آموزش و توانمندسازی افراد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، کتاب وکتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و جهادی و خیریه، هنرآموزی و هنرورزی، اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی، نمایشگاه های قرآنی، فرهنگی، هنری، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی و برخورداری از تسهیلات رفاهی در امور ورزشی و تفریحی از محورهای برنامه‌های اوقات فراغت است.

 

وی از برپایی بیش از ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان خبر داد و بیان کرد: برای بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ عضو و حدود هزار و ۸۵۰ مربی در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۸ ظرفیت‌سازی شده است.

رضوانی نژاد با اشاره به انعقاد هشت تفاهمنامه همکاری با دستگاه های اجرایی در خصوص اوقات فراغت تصریح کرد: موارد طی دستورالعمل به کانون ها ابلاغ و کانون ها با عضو گیری و ثبت فعالیت در سامانه منسجم کشوری برنامه های خود را در راستای اهداف ذکر شده اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های اجرایی کانون ها توسط گروه های نظارتی ستاد گیلان ارزیابی می‌شود خاطرنشان ساخت: با توجه به سامانه ثبت کشوری فعالیت‌ها، صرفا از کانون هایی که فعالیت خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند و دارای ارزیابی مثبت باشد، حمایت می شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار