کد خبر : 91584
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402- 07: 22

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

مخازن نیروگاه لوشان برای ذخیره سازی گازوئیل تخلیه شده است

مخازن نیروگاه لوشان برای ذخیره سازی گازوئیل تخلیه شده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان بیان کرد: مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان برای ذخیره گازوئیل تخلیه شده است.

به گزارش گیلانستان، بهمن داراب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مخازن مازوت نیروگاه یادشده بدلیل فراهم نبودن تجهیزات این نیروگاه برای بهره برداری، تخلیه شده است تا برای ذخیره گازوئیل آماده شود.

وی عنوان کرد: با اجرای پروژه تخلیه مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان تاکنون بیش از ۲۸ میلیون لیتر از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مازوت ذخیره شده تخلیه و برای استفاده به نیروگاه شهید رجایی انتقال یافته است.

وی توضیح داد: نزدیک به ۱۵ سال گذشته قرار بود مکانیزم سوخت مازوت در لوشان راه اندازی شود که در مواقع اضطرار بعنوان سوخت سوم استفاده شود اما شرایط برای بهره‌مندی از این سوخت بدلیل عدم تجهیزات عملی نشد لذا هم‌اکنون پروژه تخلیه مازوت و انتقال آن مراحل پایانی را می گذراند.

رئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل گیلان افزود: حدود ۱/۶ میلیون لیتر از مخازن سوخت مازوت نیروگاه به علت بررسی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در خصوص قابل استفاده بودن یا نبودن سوخت موجود در ته مخازن تخلیه نشده است.

داراب زاده بیان کرد: خوشبختانه نتیجه تحقیقات نشان داد سوخت باقیمانده در ته مخازن مازوت نیز قابل استفاده است که شرایط تخلیه سریع سوخت باقیمانده نیز فراهم شده است.

وی اضافه کرد: پس از تخلیه کامل سوخت، عملیات شست و شوی مخازن انجام و برای ذخیره سازی گازوئیل آماده می شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان همچنین در خصوص بهره‌مندی گیلان از نیروگاه خورشیدی گفت: اگرچه به نظر می‌رسد گیلان بدلیل اقلیم ابرناک گزینه مطلوبی برای بحث انرژی خورشیدی نیست اما این موضوع برای جنوب استان صدق نمی‌کند و این خطه ظرفیت مناسبی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی دارد.

داراب زاده بیان کرد: سرمایه‌گذار نیروگاه خورشیدی رودبار مشغول کار است و بناست یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان احداث شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: گیلان دارای ۱۱ نیروگاه بزرگ و کوچک است که نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در شهر لوشان واقع است.

داراب زاده، درمدار آوردن پست ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر را جزو ۱۴۰ برنامه وزارت نیرو برای عبور از تابستان سال جاری عنوان کرد.

وی از پیشرفت پروژه یاد شده خبر داد و تاکید کرد: این پروژه به منظور بهره‌برداری تا قبل از پیک بار، نیازمند حمایت و مساعدت مالی شرکت توانیر است تا این پروژه به موقع در مدار قرار گیرد.

نیروگاه بادی منجیل، نیروگاه سد منجیل و سد تاریک، نیروگاه مولد مقیاس کوچک انزلی و نیروگاه‌های بزرگ سیکل ترکیبی پره‌سر و لوشان از جمله نیروگاه‌های شناخته شده استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار