کد خبر : 91549
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402- 40: 11

استاندار گیلان:

مراسم گرامیداشت مقام معلم با کیفیت هرچه تمام‌تر برگزار شود

مراسم گرامیداشت مقام معلم با کیفیت هرچه تمام‌تر برگزار شود

عباسی با بیان اینکه معلمان با قناعت آینده سازی می کنند و رنج تربیت دانش آموز را با نجابت، صبر و سکون برعهده دارند گفت: مراسم بزرگداشت مقام معلم باید با کیفیت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی _ استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز(یکشنبه،۱٠ اردیبهشت)به صورت وبینار با حضور مدیران و شورای آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد با بیان اینکه معلمین نقش موثری در کمال انسانی دارند گفت: معلمین انسان ها را با علم و دانش از جهل و تاریکی بیرون می آورند و در رساندن و دست یافتن آنان به کمال انسانی، نقش هدایت گری دارند.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بازنگری اعمال و رفتار گذشته را در هفته معلم مورد تأکید قرارداد و افزود: عملکرد گذشته باید مورد بررسی و تصحیح قرار گیرد تا تحول بنیاد در آموزش و پرورش بر اساس آنچه که فرموده مقام معظم رهبری است محقق شود.

 

عباسی همچنین با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند«معلمان پایه ریز تمدن نوین هستند» تصریح کرد: جامعه ای که در آن دانش وجود دارد معلم مرکز آن دایره و محور حرکت است.

 

وی اضافه کرد: معلمان با قناعت آینده سازی می کنند و رنج تربیت دانش آموز را با نجابت، صبر و سکون برعهده می گیرند.

عباسی اهتمام ویژه فرمانداران در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را خواستار شد و بیان کرد: فرمانداران با همکاری بخشداری ها، دهیاری، شوراها از طریق ثبت احوال بررسی کنند تا فردی از تحصیل باز نماند.

 

وی همچنین به فرمایش رئیس جمهور در اینکه قدر مدارس و معلمان در دوران کرونا و نقش اولیا و انجمن بیشتر احساس شد اشاره ای کرد و افزود: مدرسه نقطه ارتباط خانه با دیگر لایه های جامعه است و نقش اولیا و انجمن اولیا بسیار مهم می باشد که باید از ظرفیت های اولیا و خیرین در امورات مختلف چون تجهیز، نوسازی و آموزشی و… استفاده شود.

 

عباسی با بیان اینکه شأن و مقام معلم باید حفظ شود و معیشت معلم را مورد توجه بیشتری قرار داد، باکیفیت برگزار شدن مراسم روز معلم را از  فرمانداران خواستار شد و گفت: دولت با ورود به بخش رتبه بندی در تلاش است تا ایرادهای قابل محسوس را رفع کند و حق و حقوق همه پرداخت شود.

 

وی، ارزیابی مدیران را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: دانش آموزان امانت الهی در اختیار معلمان هستند بنابراین انتخاب مدیران با دقت و ارزیابی ویژه با اختصاص رشته علوم تربیتی به منظور ارتباط گرفتن با دانش آموز و اولیا صورت می گیرد چه آن مدیری که با ۵ دانش آموز و مدیر آموزگار باشد.

 

عباسی، استفاده از ظرفیت های مختلف برای به نتیجه رسیدن عملکرد در جامعه را تاکید کرد و گفت: مدارس باید کارخانه انسان سازی باشد و برای حیات طیبه و آموزش نخبه، متخصص و متعهد با دوبال علم و ایمان، باید به آن دست یافت.

 

استاندار گیلان همچنین بر بهره گیری فرمانداران، شهرداران، ائمه جماعت و مدیران از تمام ظرفیت های جامعه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد.

 

وی برآورده شدن نیازهای عاطفی، ذهنی، حسی و حرکتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از تمامی  بسترها و ظرفیت ها برای غنی سازی اوقات تابستان دانش آموزان استفاده شود.

 

عباسی افزود: فضای تابستان دانش آموزان با برنامه های مختلف و متنوع با حداقل هزینه غنی شود ‌تا از آفت ها، تهدیدها در آموزش و پرورش و جامعه با خلایی که بین خرداد و مهر وجود دارد به دور باشند.

 

*تحول مدرسه مشروط به تحول مدیریت است*

 

محمد فائزی_مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد با بیان اینکه  تحول مدرسه مشروط به تحول مدیریت است به انتخاب مدیران مدارس به منظور تحول آفرینی در مدارس تاکید کرد.

 

وی معلم را سازنده بنای عظیمی دانست که کشور در ترازی که آموزش و پرورش ترسیم کرده می تواند تعاملات خود را انجام دهد و ادامه داد: آموزش و پرورش فردای کشور را مشخص می کند و مدیران و تصمیم سازان فردا از دل همین دانشآموزان و تربیت این معلمان خواهند بود.

 

فائزی بیان کرد: با رتبه بندی که انجام شد معلمی را از حالت کارمندی خارج کرده و وارد فرایندی میکند که دستگاه تعلیم و تربیت به مسئولیت های بزرگی که دارد بیشتر عمل کند.

 

وی خواستار برگزاری بزرگداشت مقام معلم از سوی مردم و اجتماع شد تا نقش ارزشمند آن بیشتر در جامعه دیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار