کد خبر : 105422
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403- 35: 22

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسؤولان منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان را جدی بگیرند

مسؤولان منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان را جدی بگیرند

خطیب جمعه رشت با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا که دغدغه تولیدکنندگان است، گفت: منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از تاکیدات رهبری است که امیدواریم مسؤولان امر با توجه به این مهم مسیر اقتصاد را تسهیل کنند.

به گزارش گیلانستان،  آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: یازدهم فرودین سال ۱۳۶۳ سالروز اعتراف سازمان ملل مبنی بر استفاده دولت بعثی عراق از بمب ابزارهای شیمایی علیه ملت ایران اسلامی بود که آسیب‌های فراوانی را متوجه مردمان عزیز و مظلوم ایران اسلامی کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص معیشت، اقتصاد و سفره مردم تصریح کرد: نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان دهنده اهمیت نقش مردم در اقتصاد است، ریشه عقب ماندگی اقتصاد در دولتی بودن آن است هرچه ورود مستقیم دولت در عرصه اقتصاد کمتر باشد توفیقات بیشتری بدست می‌آید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئله اقتصاد ایران تنها به تحریم‌ها بر نمی‌گردد، گفت: تمرکز دوره‌ای ایران به مسئله هسته‌ای که منجر به شرطی شدن اقتصاد ایران شده بود، نتیجه‌ای جز یک دهه عقب ماندگی اقتصادی نداشته است لذا باید تلاش مستمر در عرصه اقتصاد صورت بگیرد و دولت با تزریق حمایت از مردم و برداشتن موانع مسیر اقتصادی را تسهیل کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا که دغدغه تولیدکنندگان است، افزود: منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از تاکیدات رهبری است که امیدواریم مسئولان امر با توجه به این مهم مسیر اقتصاد را تسهیل کنند.

وی با انتقاد از کاغذبازی‌های دست وپاگیر دولتی که منجر به ایجاد مانع برای تولیدکنندگان می‌شود، گفت: دشمنان فهمیده‌اند هرجا خلا مردم جود داشته باشد آن‌ها ورود می‌کنند چه در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست لذا دولت با ساماندهی، حمایت و آموزش به مردم مشارکت آنان در مسئله اقتصاد را در دستور کار قراردهند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه می‌تواند نوید بخش توفیقات مهم در عرصه اقتصاد باشد، خاطرنشان کرد: تامین سرمایه در گردش، حمایت از کارآفرینان، اعتماد به کارآفرین و افراد توانمند، توجه به بازار تولید، اصلاح ساختار و شیوه‌های خصوص سازی، شکستن انحصار اقتصاد از دستان افراد محدود، ممانعت از ویژه خواری و جلوگیری ار رانت خواری از اقداماتی است که دولت باید در دستورکار خود قرار دهد تا در اقتصاد توفیقات مهمی شامل ایران اسلامی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت فلسطین پاره تن اسللم که در حال طی کردن دوره سخت و زیبای تاریخی خود است، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در طول بیش از ۷۰‌ساله در فلسطین که از شیوه هجومی بهره می‌برده به شیوه دفاعی عقب نشینی کرده است، سازه‌های اصلی حفاظتی دشمن صهیونیستی آسیب سخت دیده و امروز برخلاف گذشته اعتراف به شکست دارد.

وی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی ابتکار عمل را از دست داده و مقاومت فلسطین ابتکار عمل را به دست گرفته است، افزود: این ۱۸۰ روز درگیری شبکه مقاومت را متوجه جهان اسلام کرده یعنی قدرت آفندی و پدافندی خود را به رخ عالم کشیده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه دشمنان متوجه ضعف خود و قدرت شبکه مقاومت شده اند، بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در آینده نزدیک به زوال خواهد رفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جبهه مقاومت تا الان تنها از ۱۰ درصد توان خود استفاده کرده و ۹۰ درصد آن هنوز به کار گرفته نشده و این یعنی دارای برنامه و هدف است، گفت: اگرچه خون شهدای مظلوم، زنان و کودکان قلب مسلمانان را به درد آورده است اما قطعا این مقاومت به زودی نتیجه خواهد داد و پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

#نمازجمعه #نماز_جمعه_رشت #گیلان #غزه #جهش_تولید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار