کد خبر : 59684
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399- 41: 16

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

مسدود شدن محور پونل- خلخال/ بیش از ۲ هزار کیلومتر از محورهای کوهستانی گیلان برف‌‌روبی شد

مسدود شدن محور پونل- خلخال/ بیش از ۲ هزار کیلومتر از محورهای کوهستانی گیلان برف‌‌روبی شد

مرادی از برف روبی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰کیلومتر از محورهای کوهستانی استان گیلان توسط راهداران خبر داد.

به گزارش گیلانستان، «فریبرز مرادی» با اشاره به دومین بارش برف پاییزی در گیلان اظهار داشت: راهداران این اداره کل به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی در محورهای گیلان هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۷۹نیروی راهداری گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان درگیر برف‌روبی محورها و خدمت رسانی به مردم هستند گفت: طی این مدت ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین راهداری استان به‌طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

مرادی اذعان کرد: ۲۳۵ تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی و برفی گیلان برای جلوگیری از یخ زدگی پاشیده شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرده است افزود: رانندگانی که بدون تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ در این محورها تردد داشتند مشکلاتی را ایجاد کردند که خوشبختانه با حضور راهداران استان به ۱۴۷ خودرو امداد رسانی و خدمات لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: بیشترین بارش های برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش، محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر، محور سیاهکل- دیلمان در حوزه شهرستان سیاهکل و محور بلوردکان- خصیب دشت در حوزه شهرستان املش به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر گزارش شد ه است.

مرادی اضافه کرد: در ارتفاعات کوهستانی شهرستان‌های رودسر، ماسال و رودبار بارش ۳۰سانتیمتر برف گزارش شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اذعان کرد: به جز محور پونل- خلخال که به خاطر کولاک و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده بقیه محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

مرادی با تاکید بر اینکه از مسافرت‌های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر پرهیز کنید خاطرنشان ساخت: هموطنان پیش از ترددهای ضروری در مناطق کوهستانی و برفی علاوه بر داشتن تجهیزات مناسب و رعایت مقررات ایمنی لازم در رانندگی، به‌ویژه در محورهای برف‌گیر، می‌توانند با تماس از طریق سامانه ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای از وضعیت راههای استان گیلان مطلع شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار