کد خبر : 45411
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398- 58: 11

نماینده مردم گیلان در مجلس:

مقام معظم رهبری توطئه سنگین دشمن در فتنه ۸۸ ‌را حکیمانه خنثی کرد

مقام معظم رهبری توطئه سنگین دشمن در فتنه ۸۸ ‌را حکیمانه خنثی کرد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری زیر سئوال بردن مشروعیت نظام و ‌خدشه‌دار کردن کارآمدی آن را از جمله توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن در فتنه ۸۸ ‌دانست و گفت: مقام معظم رهبری این توطئه سنگین‌‌ را حکیمانه خنثی کردند.‌

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رضا رمضانی‌گیلانی ایجاد فتنه‌های گسترده به اشکال مختلف در کشور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را توسط دشمن مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دشمنان از هر فرصت و بهانه‌ای نظیر فتنه ایجاد شده در آبان امسال برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و نظام استفاده می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اساس و بنای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر مردم‌سالاری دینی خواند و عنوان کرد: دین همواره در محتوای نظام اسلامی برای تحقق عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت در برابر زورگویان و نظام سلطه در دنیای بین‌المللی از شرق گرفته تا غرب تأثیرگذار بوده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مدل نظام اسلامی همواره مخالف با اهداف و منافع شرق و غرب عالم بوده است تصریح کرد: بلوک شرق و غرب تاب و تحمل چنین نظام سیاسی را با ادبیات دفاع از کرامت انسانی نداشته و ندارد به همین جهت بعد از انقلاب اسلامی قدرت‌های استکباری همواره تلاش می‌کردند که این انقلاب را از بین ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام فتنه‌های متعدد به شکل‌های مختلف توسط دشمن و آمریکایی‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: فتنه‌های نظامی مانند جریان طبس، فتنه‌های فرهنگی و فتنه‌های سیاسی در جهت مقابله با قدرت گرفتن ایران به واسطه توسعه سیاسی تنها بخشی از تلاش‌های دشمن برضد انقلاب است.

وی زیر سئوال بردن مشروعیت نظام و یا خدشه‌دار کردن کارآمدی آن را از جمله توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با تدبیری که در نظام به رهبری امام راحل تا سال ۶۸ و بعد آن به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری شکل گرفت تمامی این توطئه‌ها در اشکال مختلف آن خنثی شد و دشمن کاری از پیش نبرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری سوء استفاده دشمن از فضای دانشگاه، انتخابات و یا مانند مسأله اخیر افزایش قیمت بنزین برای فتنه‌انگیزی در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در فتنه آبان امسال مقام معظم رهبری با اتخاذ یکسری مواضع تکلیف انقلابیون و منتقدان به نظام را از اغتشاشگران و اخلال‌گران جدا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دشمن و اغتشاشگران به واسطه آمادگی که از قبل داشتند خسارت‌های زیادی را در کشور ایجاد کردند ابراز داشت: با حضور به موقع، به وقت و جدی نیروهای سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مردم ولایتمدار توطئه آبان امسال خنثی شد و دشمن شکست خورد.

آیت‌الله رمضانی موضوع دستگیری و محاکمه عاملان فتنه آبان امسال و خسارت‌های بسیار زیادی که آنان به کشور وارد کردند را مورد توجه قرار داد و گفت: اعتراض مدنی و استیفای حقوق اصناف مختلف جامعه با انجام اعمالی نظیر آتش‌زدن میادین، بانک‌ها، پمپ‌بنزین‌ و مانند این‌ها با قواعد و ضوابط هر نظام و حاکمیتی مطابقت ندارد و برخلاف آن است.

رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه حل کردن مسائل مختلف با تدبیر لازم و انجام وظایف و تکالیف به بهترین شکل ممکن توسط مسئولان را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: موضوع افزایش قیمت بنزین می‌توانست با تدبیر بهتری به مرحله اجرا درآید و نرخ آن سال به سال با توجه به نرخ تورم افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزایش پلکانی قیمت بنزین و جلوگیری از ایجاد هرگونه فشار بر زندگی مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان باید توجه کنند که دشمن با تمام امکانات خود درصدد مقابله و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین مسئولان قبل از اتخاذ هر تصمیمی باید توجه عمیقی به مسائل داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نهضت خدمت‌رسانی، مدیریت با خرد جمعی و به‌کارگیری همه امکانات برای خدمت به مردم را از جمله رسالت‌هایی که برعهده مسئولان است دانست و گفت: در این بین مردم نیز باید آگاه، هوشیار و بصیر باشند ‌زیرا دشمنان به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشورمان ایجاد کرده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اتکای اقتصاد کشورمان به درآمدهای نفتی و ایجاد برخی تنش‌ها و چالش‌ها به خاطر محدود شدن صادرات نفتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مسئولان باید جلوی ایجاد تنش‌ها و چالش‌ها را بگیرند از سوی دیگر مردم هم باید ضمن حفظ هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه‌های دشمن بایستند.

رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه با اشاره به اینکه مردم در تمام مراحل چهل ساله انقلاب اسلامی تاکنون وفاداری خود را به بهترین نحو نشان داده‌اند اظهار داشت: شایسته است مسئولان به گونه‌ای برنامه‌های اقتصادی را مدیریت و اجرا کنند که به اقشار ضعیف جامعه و دهک‌های آسیب‌پذیر فشار مضاعف وارد نشود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار