کد خبر : 36248
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398- 19: 11

با مشارکت مسئولان صورت گرفت؛

منقضی شدن تصویبنامه اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث اسکله تفریحی بندرانزلی/فرماندار کجایی؟! دقیقا کجایی؟!

منقضی شدن تصویبنامه اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث اسکله تفریحی بندرانزلی/فرماندار کجایی؟! دقیقا کجایی؟!

سال گذشته هیات وزیران طی تصویبنامه ای در مورخ ۳۱/۴/۱۳۹۷ مصوب نمود تا از محل اعتبارات طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت اسکله تفریحی بندرانزلی اختصاص یابد در راستای اجرای این تصویبنامه که از محل کمک به مناطق همجوار تامین اعتبار گردید، سازمان حفاظت […]

به گزارش گیلانستان سال گذشته هیات وزیران طی تصویبنامه ای در مورخ ۳۱/۴/۱۳۹۷ مصوب نمود تا از محل اعتبارات طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت اسکله تفریحی بندرانزلی اختصاص یابد در راستای اجرای این تصویبنامه که از محل کمک به مناطق همجوار تامین اعتبار گردید، سازمان حفاظت محیط زیست و بنادر و دریانوردی مکلف به هزینه کرد این مبلغ شد اما از تاریخ تصویب تا پایان سال مالی هیچ اقدامی در خصوص جذب آن صورت نپذیرفت و به عبارتی این تصویب نامه منقضی و اعتبار پیش بینی شده به دلیل اهمال و عدم پیگیری دستگاه های متولی تخصیص نیافت.

هرچند که ریاست کمیته برنامه ریزی شهرستان با فرماندار است اما تجربه نشان داده که فرمانداران غیر بومی که آشنایی لازم با منطقه و فضای حاکم بر شهرستان متبوع خود ندارند، موجبات خسران و از دست رفتن فرصت ها را فراهم می آورند و جز هزینه چیزی باقی نمی گذارند.

حیدری آزاد که اشتهار وی در فرمانداری میانه زبانزد خاص و عام است! پس از میر شمس مومنی زاده در اوایل آبان ماده سال ۱۳۹۷ به عنوان فرماندار بندرانزلی منصوب شد اما عدم آشنایی کافی وی به مباحث شهرستان و گویا بی اطلاعی این مقام از وجود چنین مصوبه ای که با مشقت بسیار و مطالبات فراوان مردمی در خصوص ضرورت کمک منطقه آزاد در راستای توسعه و پیشرفت شهر بندرانزلی، حاصل شد، در نهایت با منقضی شدن آن و عدم تخصیص جهت ساخت اسکله تفریحی بندرانزلی نافرجام ماند. هر چند که به قدر سهم، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و نیز اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این راستا مقصر هستند، اما نماینده عالی دولت در شهرستان وظیفه هماهنگی میان دستگاه ها را بر عهده داشته و لاجرم پیگیری تخصیص اعتبار و پیشرفت پروژه نیز بر عهده وی می باشد.

حال معلوم نیست که آیا هیات وزیران در سال مالی جاری سازمان منطقه آزاد انزلی مجدداً چنین مصوبه ای را تصویب خواهد کرد یا خیر و آیا ارزش ۲۰ میلیارد ریال سال گذشته به اندازه امسال خواهد بود یا خیر؟ اما آنچه که مشخص است عدم التفات و توجه کافی مسئولان در این خصوص است.

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار