کد خبر : 39624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398- 06: 18

سردار کارگر:

موزه دفاع مقدس گیلان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

موزه دفاع مقدس گیلان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

به گزارش گیلانستان سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر امروز در جریان بازدید از محل احداث موزه دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ موزه دفاع مقدس در سطح کشور وجود دارد و قرار است تا دهه فجر امسال ۱۰ موزه دیگر نیز به بهره‌برداری برسند. رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع

به گزارش گیلانستان سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر امروز در جریان بازدید از محل احداث موزه دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ موزه دفاع مقدس در سطح کشور وجود دارد و قرار است تا دهه فجر امسال ۱۰ موزه دیگر نیز به بهره‌برداری برسند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طراحی موزه دفاع مقدس در ۲ استان کشور خبر داد و بیان کرد: سایر استان‌های کشور از جمله استان گیلان در حال احداث و تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس هستند و این موزه‌ها مکانی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به تعامل سازنده تمام مسئولان استان گیلان برای تکمیل طرح احداث موزه دفاع مقدس در رشت افزود: از نماینده ولی‌فقیه در گیلان، شهرداری رشت، فرماندهان نظامی به‌ویژه سپاه و استانداری گیلان برای تلاش در جهت ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در گیلان قدردانی می‌کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به محرومیت و عقب ماندگی‌های استان گیلان نسبت به سایر استان‌های هم‌سطح آن اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود تمام این عقب ماندگی‌ها، از شهرداری رشت و اعضای شورای این شهر جهت احداث موزه دفاع مقدس در زمان تعیین شده انتظار همکاری داریم.

سردار کارگر احداث موزه دفاع مقدس را یکی از ملزومات گیلان دانست و گفت: گیلان در دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید تقدیم کرد و در همه عرصه‌های دفاع از نظام مانند دفاع از حرم از استان‌های پیشتاز کشور است لذا پروژه احداث موزه دفاع مقدس بایستی با سرعت و دقت بیشتری در این استان دنبال شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نزدیک بودن زمان افتتاح موزه دفاع مقدس در استان گیلان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان را در سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این بازدید اظهار داشت: احداث موزه دفاع مقدس با توجه به سابقه مذهبی و غنی استان گیلان یک ضرورت انکارناپذیر است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در زمان تعیین شده پروژه احداث موزه دفاع مقدس در گیلان را تکمیل کنیم.

سردار محمد عبدالله‌پور با تاکید بر همکاری بیشتر مسئولان مربوطه و داشتن سرعت در تکمیل طرح احداث موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: اگرچه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی برای تکمیل این طرح همکاری قابل قبولی با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس دارند اما این همکاری‌ها بایستی بیشتر باشد.

شهردار رشت نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس گیلان در آینده به یک مکان مقدس تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد: این موزه علاوه بر اینکه یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده می‌کند، فرهنگ ایثار و شهادت را نیز ترویج می‌دهد.

ناصر حاج‌محمدی مساحت زمینی که برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان درنظر گرفته شده است را حدوداً ۱۰ هکتار اعلام کرد و افزود: شهرداری رشت همکاری‌های لازم را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد تا این پروژه در زمان مدنظر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار